Dat de economie tijdelijk op apegapen ligt, betekent niet dat je marketingmachine stil hoeft te vallen, stelt Sprout-expert Tim van Ruitenbeek. Dit is het moment om achterstanden weg te werken en een plan te maken voor jouw bedrijf in een post-apocalyptische wereld.
Bedrijven die durven te investeren in innovatie en marketing komen vaak sterker tevoorschijn uit een crisis. Arko van Brakel legt uit wat voor soort leiderschap dit vraagt van ondernemers.
Warenhuis Bijenkorf heeft de betalingstermijn voor leveranciers verlengd naar 150 dagen, blijkt uit een brief die in handen is van Sprout. Ook parfumerie Douglas zadelt ondernemers op met een groot cashflow-probleem.
Ondernemersnieuws: thuiswerken vanwege coronacrisis 'gaat langer door', de Bijenkorf laat leveranciers in de kou staan en Rumag denkt dat het 'karakter' heeft.
Bij MT.nl: Nu de scholen vanwege de coronacrisis dicht zijn, stappen docenten in groten getale over op e-learning. Bij online onderwijsplatform Squla konden ze de grote vraag aanvankelijk amper aan. 'Het gekke is dat we wél geanticipeerd hebben.'
In 2020 zouden er flink wat banen bij komen in de Verenigde Staten en er zou allerminst een recessie komen. Al is het jaar nog maar even bezig, door corona weten we nu al: media konden er in hun voorspellingen over 2020 niet verder naast zitten.