donderdag 5 maart 2020

Politie en TNO ontwikkelen opsporingstools voor Darkweb

Politie en TNO ontwikkelen opsporingstools voor Darkweb
Het Team Cyber Enabled Crime van de politie en TNO werkt aan oplossingen om de identiteit van gebruikers van het internet, en als onderdeel daarvan het Darkweb, inzichtelijk te maken.
Lees verder

Corona: stevige censuur rond virus in WeChat
De Chinese autoriteiten hebben discussies via WeChat over het coronavirus aan banden gelegd, zo blijkt uit onderzoek van het Citizen Lab van de Universiteit van Toronto.
Lees verder

Gaan congressen virtueel na coronacrisis?
Het ene internationale congres na het andere wordt afgelast in verband met het coronavirus, ook in landen waar de kans op besmetting gering is. Maar misschien wordt een nieuwe trend ingezet: want waarom zou je duizenden kilometers reizen als zo'n congres ook virtueel kan worden gevolgd?
Lees verder

Corona: Emerce congressen gaan door
Ondanks afzeggingen van grote internationale congressen, ziet Emerce nog geen aanleiding om zijn komende evenementen als Emerce Retail, Digital Food en Recruitment of op de langere termijn Emerce Next, e-Commerce Live! en Digital Marketing Live! in de Beurs van Berlage te annuleren. Dat zegt managing director Gijs Vroom van Emerce.
Lees verder

Dept neemt Deense Sorthvid over
Dept breidt zijn netwerk opnieuw verder uit met het Deense Sorthvid, dat Pandora, Royal Copenhagen, Copenhagen Airports, BoConcept en Magasin tot zijn klanten mag rekenen. Het team van 100 digitale experts verhuist dit jaar naar een nieuwe gezamenlijke locatie.
Lees verder

Newzoo: esports naar 1 miljard dollar
Het Nederlandse Newzoo heeft weer nieuwe voorspellingen gepubliceerd van de markt voor esports. Dit jaar passeert die volgens schattingen van het bedrijf de 1 miljard dollar.
Lees verder

22 Europese steden willen hulp van de EU in strijd tegen verhuurplatforms
Burgemeesters van een twintigtal grote Europese steden pleiten in een brief aan de Europese Commissie voor extra regels voor verhuurplatforms. De brief is mede ondertekend door de gemeente Amsterdam.
Lees verder

Go Spooky digital en social media partner voor Coca Cola Nederland
GoSpooky wordt digital en social media partner voor het gehele merkenportfolio van Coca-Cola Nederland.
Lees verder

Hunkemöller rolt AI- en personalisatie technologie uit
Lingeriemerk Hunkemöller investeert in kunstmatige intelligentie en personalisatie. Daartoe is het bedrijf een samenwerking aangegaan met Insider.
Lees verder