maandag 27 januari 2020

Zelfhelend beton: biochemische innovatie is klaar om de wereld te veroveren

Zelfhelend beton: biochemische innovatie is klaar om de wereld te veroveren
Biochemie kan prachtige innovaties opleveren. Dat bewijzen Green-Basilisk en Corbion. Gezamenlijk brengen de bedrijven een unieke en duurzame oplossing naar de markt: beton dat zichzelf repareert. Dit artikel verscheen op DuurzaamBedrijfsleven....
Lees verder

Groen investeringsfonds InvestNL wil de markt niet dwars zitten
Vandaag gaat Invest-NL van start: een fonds van €1,7 mrd, volledig gefinancierd uit belastinggeld. Bedoeld om risicovolle Nederlandse ondernemingen in de energietransitie een zetje in de rug te geven, waar de markt dat niet wil of kan. Maar hoe zorg...
Lees verder

Nespresso werkt aan een duurzame koffieketen
De beste kwaliteit koffie aanbieden op de meest duurzame manier, dat is de missie van Nespresso. Om dit te realiseren, introduceerde het koffiemerk een allesomvattende aanpak, die begint bij de koffieboer. "Zodat we ook in de toekomst van de...
Lees verder

Energiebesparing taaie kost voor ondernemers? Niet bij het Energiek Café
De energietransitie is een steeds belangrijker onderwerp voor bedrijven. Dat zij maatregelen moeten nemen is duidelijk, maar hoe pak je dat aan? Met die vraag kunnen ondernemers terecht bij het Energiek Café van Essent Zakelijk. Een ontmoetingsplek...
Lees verder

CEO Smurfit Kappa: 'Nog enorm veel te winnen op verpakkingsgebied'
Zo'n 2 miljard pakketjes worden er jaarlijks in Nederland bezorgd. Piekmomenten zoals Black Friday schroeven dit aantal in rap tempo omhoog. Erik Bunge, CEO Benelux bij verpakkingsgigant Smurfit Kappa, vertelt over duurzame ontwikkelingen in de...
Lees verder

Amsterdamse haven wordt waterstofgebied: eerste waterstoftankstation is een feit
Nog even wachten en dan is Nederland weer een groen waterstoftankstation rijker. Na de zomer opent het nieuwe station zijn deuren in het havengebied van Amsterdam en dat brengt een schare aan interessante mogelijkheden met zich mee. "Dit is het...
Lees verder

CEO Smurfit Kappa: 'Nog enorm veel te winnen op verpakkingsgebied'
In 2018 werden er zo'n 504 miljoen pakketjes in Nederland bezorgd. Piekmomenten zoals Black Friday schroeven dit aantal in rap tempo omhoog. Erik Bunge, CEO Benelux bij verpakkingsgigant Smurfit Kappa, vertelt over duurzame ontwikkelingen in...
Lees verder