dinsdag 7 januari 2020

‘Omzet TikTok 87 miljoen dollar per kwartaal’

'Omzet TikTok 87 miljoen dollar per kwartaal'
TikTok is niet een van de populairste apps van dit moment, er wordt ook serieus geld mee verdiend. Sensor Tower schat dat in het vierde kwartaal gaat om 87 miljoen dollar.
Lees verder

Gadero verdubbelt Duitse omzet via overname
Online houthandel Gadero neemt het Duitse Q&S Gartendeco over. De Groningse webshop verdubbelt daarmee de omzet die het op de oostelijke markt realiseert.
Lees verder

CES: Dell introduceert nieuwe Latitude-laptops
Dell pakt flink uit op de CES met zakelijke laptops. Zo is er de Latitude 9510, die ook als 2-in-1-variant beschikbaar komt en desgewenst met 5G-modem wordt geleverd.
Lees verder

CES: 40 miljoen gebruikers voor Amazon Fire TV
Amazon Fire TV heeft inmiddels 40 miljoen gebruikers, 33 procent meer dan een jaar geleden. Dat maakte de retailer bekend op CES in Las Vegas.
Lees verder

Aantal banen in de creatieve industrie groeide 3,4 procent per jaar
De creatieve industrie is een belangrijke banenmotor in Nederland. Dat blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2019 die Media Perspectives maandag heeft gepresenteerd in Amsterdam. Het aantal banen in de creatieve industrie groeide in de periode 2015-2018 met 3,4 procent per jaar. Dat is het dubbele van de jaarlijkse groei van de hele economie.
Lees verder

Instagram bijna uitgegroeid in de VS
Instagram heeft zijn grootste groei achter de rug. In de VS lag de groei voor het eerst onder de tien procent (6,7%) en over vier jaar ligt die bijna op nul procent.
Lees verder

CES nu echt van alle markten thuis
Een paar jaar geleden draaide de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas vooral rond consumentenelektronica. Tegenwoordig ligt de nadruk veel meer op innovatie in de breedste zin van het woord.
Lees verder

Amazon wil handscanners inzetten voor Amazon Go
Toekomstige klanten van de kassaloze supermarkt Amazon Go hoeven straks niet meer een app bij een poortje te houden om binnen te komen. Een Amerikaans octrooi wijst op de inzet van handscanners.
Lees verder

YouTube verbiedt persoonsgerichte reclame voor kinderen
YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.
Lees verder