dinsdag 14 januari 2020

Nederlandse universiteiten willen Internet of Trust

Nederlandse universiteiten willen Internet of Trust
TU Delft wil met Erasmus Universiteit Rotterdam, de Universiteit van Amsterdam en andere partners een internetgebaseerd systeem ontwerpen dat allerlei transacties betrouwbaar en conform Europese wetgeving opslaat in de blockchain door inzichten uit de informatica, economie en rechten te combineren.
Lees verder

Deutsche Telekom investeert in e-sports
Deutsche Telekom neemt een belang van 25 procent in het Duitse SK Gaming en investeert daarmee fors in e-sports. Sinds vorig jaar was het telecombedrijf al hoofdsponsor en technologiepartner.
Lees verder

PayByPhone nu ook in Nederland
PayByPhone, reeds in 12 landen actief, is nu ook in Nederland begonnen met mobiele parkeerdiensten.
Lees verder

In-housing bureau Admanager van start
Digitalmediaveteranen Steven Pieneman en Jeffrey Zanoni beginnen het nieuwe bureau Admanager. Ze helpen adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes.
Lees verder

Grootschalige overtreding cookiewet houdt aan
Nog geen twaalf procent van de websites past de privacywet AVG wat cookies betreft goed toe. Bijna negentig procent van de onderzochte sites is in ovetreding en voldoet nog niet eens aan de minimumeisen die wettelijk worden gesteld.
Lees verder

Philips dient octrooiklacht in tegen Fitbit en Garmin
The US International Trade Commission (USITC) gaat onderzoeken of Fitbit, Garmin en andere fabrikanten van wearables octrooien van Philips hebben geschonden.
Lees verder

TReNT Glasvezel naar netbeheerder Alliander
TReNT Glasvezel uit Enschede komt in handen van netbeheerder Alliander. TReNT beheert ruim 2.000 kilometer glasvezelinfrastructuur in Oost Nederland, die gebruikt wordt door bedrijven, onderwijsinstellingen en (semi) overheidsorganisaties.
Lees verder

Jasper Eenhorst nieuwe CFO Shop Apotheke Europe (Venlo)
Jasper Eenhorst, de financiƫle man van Albert Heijn Online, gaat vanaf 1 februari aan de slag bij het in Venlo gevestigde Shop Apotheke Europe.
Lees verder

Salesforce: A.I. ondersteunde digitale verkoop feestdagen, maar mobiel is de baas
De digitale verkoop in de aanloop van de feestdagen van 2019 is met 8 procent is toegenomen en was wereldwijd goed voor een omzet van 723 miljard dollar. Dat blijkt uit het Holiday Shopping Report van Salesforce.
Lees verder