zaterdag 25 januari 2020

Gevangenisstraf voor oplichting VodafoneZiggo

Gevangenisstraf voor oplichting VodafoneZiggo
Twee verdachten zijn veroordeeld tot een gevangenisstraf van resp 540 en 300 dagen, met aftrek van voorarrest, voor medeplichtigheid aan het oplichten van VodafoneZiggo.
Lees verder

Pokemon Go en Ingress goed voor honderden miljoenen toeristenomzet
Softwareontwikkelaar Niantic, de spin-off van Google die spellen als Ingress en Pokemon Go maakt, zegt dat de live events van zijn gamespelers 249 miljoen dollar aan toeristische omzetten genereerde in 2019.
Lees verder

Catawiki hoopt op eerste winstgevende jaar
Na jaren van verlies en investeringen heel veel marketing hoopt CEO Ravi Vora van Catawiki het jaar 2020 met heuse zwarte cijfers af te sluiten. Daarvoor moest hij wel schrappen in de kosten.
Lees verder

Competence Factory neemt opleidingsinstituut How & Knower over
Opleidingsspecialist Competence Factory uit Utrecht heeft opleider How & Knower overgenomen. Dit Groningse instituut werd in oktober 2019 failliet verklaard, maar zal onder de vlag van Competence Factory trainingen blijven aanbieden op het snijvlak van creatie, strategie en technologie.
Lees verder

Uber koopt 2.000 elektrische Nissans
Uber koopt tweeduizend Nissan Leafs en verhuurt of verkoopt die door aan taxichauffeurs in Londen. De aanschaf is een stap in Ubers streven om per 2025 geen uitlasgassen meer uit te stoten in de Engelse hoofdstad.
Lees verder

Marktplaats.nl introduceert marketingopties voor MKB'ers
Ondernemers in het MKB krijgen meer mogelijkheden om zich te profileren en naar klanten te luisteren met de introductie van een aantal nieuwe marketingopties.
Lees verder

Schneider Electric lanceert webshop voor consumenten en klein zakelijke markt
Schneider Electric lanceert een webshop voor consumenten en de klein zakelijke markt. Het bedrijf verkoopt een deel van de producten die het bedrijf in Nederland levert, aangevuld met producten die in omringende landen succesvol zijn.
Lees verder

Infographic: Zeven drijvende krachten achter de toekomst van de Europese retail
Nielsen identificeert zeven drijvende krachten die de toekomst van de Europese retailmarkt zullen bepalen. 5G zal volgens het bureau een revolutie teweegbrengen in het Internet of Things voor de detailhandel. Met 5G wordt het Internet of Things bijvoorbeeld eindelijk een mainstream realiteit, waardoor eindgebruikers toegang krijgen tot meer gegevens, zonder vertraging.
Lees verder

Laurens Gunneweg (Philips Benelux): 'Programmatic wordt meer mensgericht'
Steeds meer merken verkiezen insourcing van de programmatic-activiteiten boven het mediabureau. In krap twee jaar zette Philips Benelux de stap via een hybride model naar staan op eigen benen. "We moeten meer zelf leren van de data", zegt Laurens Gunneweg, Digital Performance Manager.
Lees verder