dinsdag 3 december 2019

Nederlander ziet nog altijd niet de voordelen van het delen van persoonlijke gegevens.

Nederlander ziet nog altijd niet de voordelen van het delen van persoonlijke gegevens.
Nederlanders worden steeds privacybewuster. Het aantal ondervraagden dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) kent, is enorm toegenomen vergeleken met een jaar geleden. Ook weten zij steeds beter welke rechten aan de AVG kunnen worden ontleend. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2019, een door GFK uitgevoerd onderzoek onder ruim 1000 respondenten.
Lees verder

Picnic wint zaak tegen FNV; geen supermarkt CAO
FNV heeft de rechtszaak die de vakbond aanspande tegen online supermarkt Picnic verloren. De rechter was het eens met het standpunt van Picnic dat het bedrijf de supermarkt-CAO niet hoeft te volgen.
Lees verder

Paazl: Black Friday duurde een week
Een week voor de eigenlijke Black Friday draaiden webwinkels al op volle toeren. Met name op vrijdag 22, zaterdag 23 en maandag 25 november kwamen de grootste ordervolumes binnen.
Lees verder

Digital Power koopt Adversitement
Dataspecialist Digital Power neemt branchegenoot Adversitement over, het bedrijf waar de koper zelf ooit uit voortkwam.
Lees verder

KPN integreert Amazon Prime Video in tv-menu
KPN voegt Amazon Prime Video toe aan zijn Interactieve TV menu. Hiermee wordt Interactieve TV van KPN de eerste televisiedienst in Nederland waarmee Amazon Prime Video direct vanuit het tv-menu bekeken kan worden, stelt het telecombedrijf.
Lees verder

ACM stelt grenzen aan online misleiding
Toezichthouder ACM heeft een leidraad Bescherming van de online consument ter consultatie gepubliceerd. Bedrijven zijn online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. Zij investeren volop in het vergaren van data en gedragskennis om consumenten effectief te kunnen beïnvloeden. Dat persoonlijke aanbod kan echter ook tegen je belang ingaan.
Lees verder

Vacatureplatform Vacature Via Ginny wordt Vacature Via
Vacatureplatform Vacature Via Ginny gaat voortaan verder als Vacature Via.
Lees verder

Eigen digitale zender voor Tommy Teleshopping
Tommy Teleshopping lanceert een eigen digitaal tv-kanaal Tommy TV dat sinds maandag is te zien op kanaal 250 van Ziggo. Consumenten worden volgens de aanbieder 24 uur per dagen 'verrast met innovatieve producten die hun gezondheid bevorderen en/of hun leven gemakkelijker maken'.
Lees verder

Zalando verwelkomt 840.000 nieuwe klanten
Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.
Lees verder