vrijdag 8 november 2019

Amerikaanse merken geboycot tijdens Singles Day

Amerikaanse merken geboycot tijdens Singles Day
Het koopjesfestijn Singles Day van Alibaba op 11 november zal dit jaar een wat ander karakter krijgen. De handelsoorlog die de VS hebben ingezet heeft zeker gevolgen voor Amerikaanse merken. Tachtig procent van de Chinese consumenten zullen Amerikaanse producten mijden, zo blijkt uit onderzoek van AlixPartners.
Lees verder

'Veel mogelijkheden voor marketing in e-sports'
Een handjevol grote, internationale bedrijven profileert zich via e-sports actief en goed zichtbaar naar tientallen miljoenen gamers. Nog meer doen dat helemaal niet. "Er zijn heel veel mogelijkheden", vertelt Jeremy Jackson van marktanalist Newzoo.
Lees verder

Drone voor goederenvervoer
We kregen meteen het Spiderman-gevoel bij deze VoloDrone, misschien wel grootste en zwaarste drone die er bestaat.
Lees verder

Marktaandeel Apple in slimme horloges naar 48 procent
Apple blijft de markt voor slimme horloges beheersen, zo blijkt uit de jongste metingen van Strategy Analytics. De markt als geheel deed het trouwens ook goed. Die groeide met 48 procent in het derde kwartaal.
Lees verder

Singles Day nog niet echt een begrip in Nederland, maar haalt Sinterklaas naar voren
Ruim een derde van de Nederlanders is bekend met Singles Day en het merendeel van de consumenten doen in het kader van deze dag aankopen met Sinterklaas of Kerstmis in het achterhoofd. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org.
Lees verder

DDMA kondigt tweede editie van AI Hackathon aan
Brancheorganisatie DDMA organiseert in januari wederom een AI Hackathon plaats in B.Amsterdam. Tijdens de AI Hackathon zetten bedrijventeams in twee dagen een vernieuwend en slim concept neer, met machine learning als accelerator. Met een algoritme voor relevante nieuwsupdates won NU.nl de vorige editie.
Lees verder

iPad groeit in krimpende tabletmarkt
De uitgebreide iPad portfolio van Apple werpt zijn vruchten af. In het afgelopen kwartaal groeide het marktaandeel van de iPad met 4 procent. Dat komt neer op ruim 10 miljoen verscheepte exemplaren.
Lees verder

KPN stopt met '4G only' voor buitengebied
KPN stopt in januari met het aanbieden van internet voor het buitengebied met alleen een 4G modem. Alleen Sneller Internet Buitengebied, een combinatie van 4G en DSL, blijft bestaan.
Lees verder

Nederlandse platforms werken aan consumentenvertrouwen
Tien Nederlandse internetplatforms gaan samen met staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) aan de slag met consumentenvertrouwen in online producten en diensten. Zij willen samen met het ministerie van EZK in het voorjaar van 2020 komen tot een leidraad aan de hand van goede praktijkvoorbeelden. De afspraken komen voort uit de Consumentenagenda waarvan de staatssecretaris de voortgangsbrief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Lees verder