donderdag 31 oktober 2019

Winst Samsung verdampt

Winst Samsung verdampt
De winst van Samsung over het derde kwartaal van 2019 halveerde zowat door sterk gedaalde prijzen van geheugenchips en de handelsoorlog tussen de VS en China. Wel verwacht het bedrijf op de lange termijn verbetering.
Lees verder

Meer dan 1 miljard bezoeken voor site Zalando in derde kwartaal
Zalando heeft met 1 miljard bezoeken aan zijn site een nieuw record gebroken, dat is 37 procent meer dan een jaar terug. Het aantal klanten is dan ook sterk gegroeid, met 17,5 procent naar 29,5 miljoen. Het nettoverlies is verminderd, van 41 miljoen naar 13,6 miljoen.
Lees verder

Adobe: e-commerce VS tijdens feestseizoen naar 143 miljard dollar
Het komende feestseizoen is alleen al in de VS goed voor 143 miljard dollar aan online bestellingen. Dat voorspelt Adobe op basis van zijn eigen Analytics en Sensei (kunstmatige intelligentie) technologie.
Lees verder

Dertig miljoen dollar voor vliegticketboeker Duffel
De start-up Duffel uit Engeland heeft dertig miljoen dollar opgehaald om luchtvaartmaatschappijen, zoals Air France-KLM en Lufthansa, via zijn platform direct te koppelen aan reisbureau en ticketsites.
Lees verder

Google stopt met indexeren Flash content
Eind dit jaar stopt Google Search met het indexeren van Flash content. Daarmee loopt het bedrijf vooruit op het afscheid van de multimedia software volgend jaar.
Lees verder

Ziggo lanceert wifi-app met augmented reality
Ziggo heeft een wifi-app ontwikkeld om particulieren meer inzicht te geven in hun Wifi-situatie. Met de Wifi Assistant kan iedereen door middel van augmented reality (AR) zien hoe zijn wifi presteert op verschillende plekken in huis of op een klein kantoor.
Lees verder

Nieuwe investering in Helpling voor Duitse groei
Het bemiddelingsplatform voor huishoudelijke hulp Helpling haalt twintig miljoe euro nieuw groeigeld op. Met de investering van mediabedrijf ProSiebenSat.1 wil het bedrijf met name in Duitsland zichtbaarder worden. De zittende investeerders Lakestar en Mangrove brengen cash in.
Lees verder

Het snelstgroeiende smartphonemerk: Realme
Een van de snelstgroeiende smartphonemerken is hier nog een grote onbekende: Realme. Gemeten naar het aantal verscheepte exemplaren is het […]
Lees verder

Megan Clarken nieuwe CEO van Criteo
Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.
Lees verder