woensdag 25 september 2019

Verlader moet zelf op zoek naar de juiste match

Verlader moet zelf op zoek naar de juiste match
Alle logistieke goeroes zijn het er over eens: betere samenwerking in de logistieke keten is een belangrijke succesfactor. Maar nog steeds rijden de vrachtwagens gemiddeld genomen halfleeg over de weg.
Lees verder

Wie definieert de rol van de magazijnrobot?
Robots zijn al jaren een hype in intralogistiek – in ieder geval volgens veel tijdschriften en beurspresentaties van een aantal bedrijven. Op die beurzen presenteren bedrijven steevast klassieke zes-as multi-link robots die hun weg zouden moeten vinden van productie naar de logistieke sector. Het plan is nu vooral gericht op het verzamelen van kleine objecten, betoogt Martin Stich CEO van Witron.
Lees verder

Met maximaal 7,5 ton de binnenstad in. Hoe regelen we dat?
Niet alle rioleringen, niet alle bruggen en niet alle kademuren zijn gebouwd voor zwaar vrachtverkeer. Van de gewichtsbeperkingen gaan vooral de bevoorrading van winkels, horeca en bouwprojecten last van krijgen. Er komen nog strengere eisen voor belading en delen van de binnenstad worden 'no-go-areas' voor vrachtwagens. Zware ladingen mogen helemaal de stad niet meer in. Mogelijk komt er al in 2025 een zero emissie zone voor stadslogistiek.
Lees verder