maandag 2 september 2019

‘Doneersite Dream or Donate heeft 5,6 miljoen euro opgehaald’

'Doneersite Dream or Donate heeft 5,6 miljoen euro opgehaald'
Doneersite Dream or Donate, die deze week plotseling offline ging, zou tot juli in totaal 5,6 miljoen euro hebben opgehaald. Dat vertelde crowdfundingadviseur en onderzoeker Gijsbert Koren aan het Hart van Nederland.
Lees verder

Roy van Keulen (Jumbo): 'Het gaat niet om marketinggimmicks'
Stiekem dacht Roy van Keulen ook weleens aan de disruptie van het supermarktlandschap. Dat was voor hij als Executive Director Marketing & Online aan de slag ging bij Jumbo. Nu gelooft hij in een meer gestage opkomst van online food. Gepaard met een geleidelijke, maar flinke verandering van de Jumbo-formule.
Lees verder

Deliveroo Nederland draait tariefsverlaging terug na protesten
Deliveroo Nederland heeft de tariefverlaging die eerder deze week werd ingevoerd, zaterdag per direct teruggedraaid. Vrijdagavond brak een wilde staking […]
Lees verder

'Geef ruim baan aan de scale-up van jonge ondernemers'
Meer dan de helft van jonge ondernemers tussen 25 en 35 lukt het niet om de start-up te laten doorgroeien naar een volwaardig mkb-bedrijf. Dat blijkt uit het rapport 'Ontplooiingskansen Jongeren' van het Jongerenplatform van de Sociaal-Economische Raad (SER). Het rapport is mede opgesteld door Jong Management, de vereniging van jonge ondernemers, tot 40 jaar, gelieerd aan VNO-NCW.
Lees verder

Miljoeneninvestering voor onderzoek naar ethisch verantwoorde innovatie
Wetenschappers van onder meer de Technische Universiteit Eindhoven gaan de komende jaren nieuwe methoden ontwikkelen om baanbrekende technologieën als kunstmatige intelligentie moreel te evalueren. De ethici, filosofen en technisch wetenschappers ontvangen daarvoor een bijdrage van 17,9 miljoen euro van het Ministerie van OCW.
Lees verder

Appgestuurde stekkerblokken
Appgestuurde stekkerblokken zijn populair. En er komen er steeds meer bij. VOCOlinc lanteert een Europese stekkerdoos die je met Siri en de Woning-app kan bedienen.
Lees verder

Adcombi breidt uit met videoreclame voor lokale ondernemers
Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.
Lees verder

Bijna de helft van de Nederlanders doet aan bingeviewen
Ruim driekwart Nederlanders heeft in de afgelopen zes maanden aan bingeviewing gedaan. Vooral streaming video-diensten zijn daarbij sterk gestegen in populariteit. Bijna de helft van de Nederlanders doet aan bingeviewen via streaming video zoals van Netflix of Videoland. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper uit juli 2019.
Lees verder

'Hudson's Bay verloor aan bol.com en Zalando'
Het omgooien van de merkstrategie van Hudson's Bay naar het middensegment is het Canadese warenhuis fataal geworden. Afgelopen dagen werd bekend dat het bedrijf zich terugtrekt uit Nederland.
Lees verder