donderdag 8 augustus 2019

3D-printen in de supply chain: wat levert het op?

3D-printen in de supply chain: wat levert het op?
3D-printen ieder jaar eenvoudiger, beter en betrouwbaarder. De impact op de supply chain wordt daardoor steeds groter. Dit zijn vier effecten van het gebruiken van 3D-printen in de supply chain:
Lees verder

Meeliften op de Amazons van deze wereld? zo doe je dat
Webshops als Bol.com en Amazon zijn booming: ongeveer de helft van de e-commerce omzet wordt gegenereerd via soortgelijke grote platformen en dit aandeel blijft groeien. Leveranciers kunnen hier op verschillende manieren hun producten verkopen. Een ervan is om de producten in bulk te verkopen aan deze spelers en het logistieke proces ook aan hen over te laten. Echter, komt slechts een selecte groep leveranciers met een groot verloop hiervoor in aanmerking. Veel kleinere leveranciers kunnen wel verkopen via de websites, maar zij moeten het logistieke proces zelf regelen. Zij verkopen dan op de zogenaamde marketplaces. Deze tweede groep heeft een achterstand in de ranking op de platformen, onder meer door een langere bezorgtijd. Vier tips om toch succesvol te kunnen verkopen via deze webshops.
Lees verder

Samenwerking in pakketbezorging? Nog steeds hard nodig
Op social media en bij feestjes en partijen wordt vaak geroepen dat pakketbezorging vies en de straten verstopt. Als je het moet geloven staan de straten en woonwijken vol met pakketbezorgers. Pakketbezorgers zouden samen moeten gaan bezorgen. Maar, klopt dat wel? In Duitsland deden ze er onderzoek naar. Samen bezorgen is geen goed plan; te […]
Lees verder