vrijdag 5 juli 2019

Weet jij eigenlijk wel wie jouw product koopt?

Weet jij eigenlijk wel wie jouw product koopt?
Lees hoe Sanoma FMCG haar klanten helpt met rijkere insights en effectieve targeting
Lees verder

Amazon maakt geen haast met lokale aanwezigheid in Nederland
Amerikaanse online retailreus zet vooralsnog in op het geautomatiseerd vertalen van content van Duitse website.
Lees verder

Sietze Rademaker stapt over van Epidemic Sound naar Amp.Amsterdam
Hij begint bij zijn nieuwe werkgever als directeur New Business & Sonic Branding.
Lees verder

'Banken, gebruik betaalgegevens klanten niet zomaar voor reclame!'
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) geeft een signaal af. 'We vinden het belangrijk de bankensector te wijzen op de privacyregels.'
Lees verder

Perschef van Oranje Leeuwinnen sluit zich na WK aan bij Van Luyken
Anja van Ginhoven gaat als associate partner werken voor het Haarlemse communicatiebureau.
Lees verder

HEMA-tompouce en -rookworst nu ook naar Canada
HEMA wil in Canada op termijn zeker vijftig winkels openen, in de VS worden huishoudelijke artikelen aangeboden op de webshop van Walmart.
Lees verder

Je puissant rijk voelen omdat je een warm welkom krijgt in je vaste Italiaanse restaurant
Signalen die triviaal lijken, maar die zeer veel impact hebben op hoe we iets ervaren, ze worden opgepikt door ons automatische brein.
Lees verder

Wetenschappers RSM Erasmus ontwikkelen EEG-emotie-meter
De methode komt beschikbaar voor commerciële toepassingen.
Lees verder

Booking.com komt met nieuwe reeks video's voor Live Curious-campagne
De campagne, gemaakt door adam&eveDDB, toont de vele gevoelens die de vakantieperiode kan oproepen.
Lees verder

FCB zet Nivea na 100 jaar buiten de deur vanwege homofobe opmerking
Een senior marketeer bij Nivea (Beiersdorf) zou gezegd hebben 'we don't do gay'.
Lees verder

UvA Communicatiewetenschap is ook in Shanghai-Ranking 's werelds beste
Opnieuw een eerste plaats voor Amsterdamse Universiteit. VU op een 16e plek.
Lees verder

Arjan Kapteijns client partner VIM Group
Hij gaat organisaties onder meer helpen met merktransformaties en rebranding programma's.
Lees verder

'Ik schotel mensen graag een andere realiteit voor die spiegelt aan de onze'
Regisseur Thessa Meijer, die dé Young Director Award in Cannes won, was deze week curator van RPOTDFAW*. Haar thema: vervreemdende beelden.
Lees verder

'Grote adverteerders keren terug bij Ster, meer omzet in eerste halfjaar'
Ster verwacht dat groei in 2020 doorzet.
Lees verder

De move van Marnix Geus: vaarwel PR-bureau, welkom vluchteling
Medeoprichter Het PR Bureau zalfde de 'brandblaren op zijn ziel' en stort zich nu op The Present Movement.
Lees verder

Dit zijn de 9 meest talentvolle vrouwelijke online ondernemers van 2019
Stichting LOEY nomineert dit jaar alleen vrouwen voor de LOEY Talent Award.
Lees verder

Kinderen doen emotionele oproep aan volwassenen in campagne WWF
WWF geeft jongeren het podium om hun zorgen te uiten en op te roepen tot actie. Wefilm tekende voor de campagnefilm.
Lees verder

Goedkope treinkaartjes dragen niet bij tot structurele groei in openbaar vervoer
Promotionele acties zijn effectiever dan tv-reclame, maar toename reizigers is tijdelijk en deze zijn minder tevreden.
Lees verder

'Het strategievak is aan het vergoogelen'
Zijn merken doorgeslagen in het centraal zetten van de doelgroep? Aflevering 3 van New Creativity met Gijs de Bruijn en Kees van Dorp.
Lees verder

Social error zorgt voor kortsluiting en Google voorspelt OV drukte in Maps
Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal.
Lees verder

Om maatschappelijke merken te steunen, moet de creatieve sector eerst naar zichzelf kijken
We willen allemaal een betere wereld. Als de creatieve sector een cruciale rol wil spelen, moet hij eerst zelf aan de slag.
Lees verder

Mooiwatbloemendoen.nl plaatst bloemenmuur in Amsterdamse Vondelpark
De activatie moet ervoor zorgen dat mensen weer echte connecties met elkaar leggen.
Lees verder

Lidl maakt statement nadat belachelijke klacht en tweet viral gaat
Het meest opmerkelijke van bedrijven op social media, door The Best Social Media
Lees verder

Ajax feliciteert Frenkie de Jong met ongekende campagne in Barcelona
Amsterdamse club plaatst paginagrote advertenties: 'Mota sort', ofwel veel geluk.
Lees verder

Happy Horizon groeit verder met overname digitaal bureau Lequal
Het totaal aantal bureaus onder de vlag van Happy Horizon komt daarmee op twaalf.
Lees verder

How Brands Are
Wat was er eerst, het merk of de groei?
Lees verder

Mieke Ansems (Coca-Cola) wordt nieuwe directeur communicatie VNO-NCW
Sigrid Verweij neem na bijna 20 jaar dienst afscheid bij werkgeversorganisatie.
Lees verder

'Startup Sir Joe moet de frisdranksector weer laten bruisen'
In de CMOtalk vertelt Susan Houben, marketingdirecteur bij Vrumona, hoe je kunt ondernemen binnen een corporate.
Lees verder

Ingenieursbureau Antea Group komt met natuurdocumentaire-achtige commercial
Het komt niet vaak voor dat een ingenieursbureau met een landelijke commercial komt.
Lees verder

Hoe Patta sneakerbots te lijf gaat
Een gecrashte website tijdens je allergrootste launch. Het overkwam Patta. Wat kunnen we hiervan leren?
Lees verder