vrijdag 12 juli 2019

Wat critici ook vinden, Shell biedt met zijn purpose concrete antwoorden

Wat critici ook vinden, Shell biedt met zijn purpose concrete antwoorden
Zelfs als het greenwashing zou zijn, dan moeten de critici toch erkennen dat dit beleid hun kant opgaat.
Lees verder

Arjan Veenhuis managing director Candid Amplify
Bert van Grieken wordt head of procurement binnen Candid Group.
Lees verder

KLM communiceert over overstap bussen op biobrandstof
De CO2-reductie die dat oplevert, klinkt fors, maar is te verwaarlozen ten opzichte van de totale KLM-uitstoot.
Lees verder

Bussen KLM rijden vanaf nu op biobrandstof
De CO2-reductie die dat oplevert, klinkt fors, maar is te verwaarlozen ten opzichte van de totale KLM-uitstoot.
Lees verder

Heineken in de UK verdacht van ontoelaatbare verkooppraktijken horeca
De Britse marktwaakhond roept kroeguitbaters op om bewijzen te leveren dat Heineken zich niet aan de regels heeft gehouden.
Lees verder

Sybren Visser account director bij PR-bureau Lubbers De Jong
Ervaren radiomaker en communicatieadviseur moet schakel tussen bureau en klanten zijn.
Lees verder

Webwinkel hoeft geen telefoonnummer aan klant te geven
Telefoonnummer niet verplicht, maar e-commerceplatforms moeten wel 'rechtstreekse en efficiënte communicatie' met klanten mogelijk maken.
Lees verder

In-house production, doen of juist niet?
Tuig je als marcomafdeling zelf video-afdeling op of besteed je het uit. Een rondetafeldiscussie.
Lees verder

Productie in-house. Of juist niet?
Tuig je als marcomafdeling zelf video-afdeling op of besteed je het uit. Een rondetafeldiscussie.
Lees verder

Robert Franke (Marktplaats) als digital trading manager naar Dentsu Aegis
Franke zal als Digital Trading Manager rapporteren aan Ronnie van Briemen.
Lees verder

Clinic: Corporate storytelling in de praktijk
Hoe breng je verhalen tot leven? Ontdek het tijdens de clinic bij Beeckestijn Business School!
Lees verder

Swiss Sense focust op mens in plaats van bed met nieuwe campagne
Volgens 'For. Every. Body.' is er voor iedere consument een bed dat op zijn of haar lijf geschreven is.
Lees verder

Superdry sponsort sporttoernooi invalide militairen
Het (sport)kledingmerk Superdry kleedt onder meer crew en officials.
Lees verder

Swapfiets komt met eerste internationale campagne
De uitingen wordt uitgerold in de meer dan twintig steden waar Swapfiets actief is.
Lees verder

MeMo2 werkt samen met festivalplatform Woov
MeMo2 ziet in het Woov-platform een unieke en alternatieve manier om periodieke peilingen of onderzoek te doen onder jongeren.
Lees verder

Russische KFC komt met bucket die je ook als hoed kunt dragen
De campagne is ontwikkeld door Wieden+Kennedy Amsterdam.
Lees verder

KPN reageert vernietigend op racistische tweet, bijna heel Twitter juicht
Moet je als merk reageren op een vreselijke tweet? KPN vindt van wel.
Lees verder

Deze geacteerde video van een lokale autodealer is pijnlijk lachwekkend
Het beste van Nederlandse bedrijven op social media, door The Best Social Media.
Lees verder

4 keer Nederlands goud bij IPRA Awards, 'de Oscars van de PR'
2 keer goud voor HvdM en Belastingdienst, en een voor Hill+Knowlton Strategies en McDonald's en Marcommit en Lightspeed.
Lees verder

Marie-Stella-Maris viert 1 miljoen euro aan donaties met nieuwe campagne
De serie van drie films wordt onder andere uitgerold op social media.
Lees verder

Merken gaan onzorgvuldig om met online reputatie
Uit onderzoek van GUC Agency blijkt dat er nog veel te halen valt op het gebied van reputatiemanagement.
Lees verder

Airbnb nu volledig compliant met Europese wetgeving
EU-commissaris Věra Jourová (Consumentenrechten) is 'heel tevreden' over de manier waarop Airbnb zich heeft aangepast.
Lees verder

Nationale ombudsman: Nederlander wil dat overheid in 2030 vooral eerlijk en begripvol is
Dat blijkt uit onderzoek naar de relatie tussen overheid en burger, uitgevoerd door Kantar.
Lees verder

Voorzitter Reclame Code Commissie vindt 'zweetcommercial' Hornbach onsmakelijk maar toelaatbaar
Een klaagster vond de Hornbach-commercial anti-Aziatisch, racistisch en seksistisch.
Lees verder

SodaStream lanceert fles waarmee je onderweg bruiswater kunt maken
Voor iedere verkochte fles doneert het merk een euro aan de Plastic Soup Foundation.
Lees verder

Chantall Olthoff managing director &C Media
Olthoff komt van WE Fashion.
Lees verder

Suzuki brengt media dealernetwerk onder bij Abovo Media
Er ging een uitgebreide bureau-oriëntatie aan vooraf.
Lees verder

We hebben de mond vol van purpose, maar hebben we het wel over hetzelfde?
Purposeful denken: Solistisch of holistisch?
Lees verder

Kappersketen Supercuts geeft kale House of Cards-acteur hoofdrol in campagne
Michael Kelly, de man die Doug Stamper speelde, moet ervoor zorgen dat mensen hun haar weer gaan waarderen.
Lees verder

'De positie van creatie binnen bureaus is gemarginaliseerd'
De creatief directeur is niet de eindbaas, zeggen Bas Korsten en Madelon Uljee in een gesprek over creativiteit in tijden van tech en data.
Lees verder

'Ik vind het klimaat extreem zorgelijk, er gebeurt echt veel te weinig'
Roel Welling, medeoprichter van Wefilm, was deze week curator van RPOTDFAW*. Zijn thema: verantwoordelijkheidsgevoel.
Lees verder

ABN Amro: 'Bij verdwijnen reclame op NPO gaan techreuzen met de eer strijken'
Bank verwijst in rapport naar situatie Frankrijk.
Lees verder

Maurten blurt gezichten van atleten om schending andere sponsorcontracten te voorkomen
Het Zweedse sportvoedingsmerk lanceert ook een 'incognito' productlijn zonder enige vorm van merkuiting op de verpakkingen.
Lees verder

KFC tekent voor beter kippenwelzijn, McDonald's doet niet mee
KFC zegt in onder meer Nederland over uiterlijk 7 jaar te voldoen aan de strengere criteria voor kippenwelzijn.
Lees verder

A Bigger Circle vernieuwt propositie en focust op data-gedreven storytelling
Het Data Driven Storytelling-model bestaat uit vier niveaus.
Lees verder

Nestlé Nederland laat in-house-contentstudio opzetten na bureau-oriëntatie
Per 1 mei is een team van Yune gevestigd op het hoofdkantoor van de voedingsmiddelenproducent.
Lees verder

Huawei voert campagne voor 'openheid en idealen' bij dreigend verbod
True Stories-campagne kan moeilijk anders dan als politiek statement worden gezien.
Lees verder

Google luistert je inderdaad af, maar is dat erg?
Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal.
Lees verder

Spotify maakt afspeellijsten voor Saatchi Gallery-tentoonstelling
De muziek is geselecteerd voor een tentoonstelling over de rave-cultuur.
Lees verder