vrijdag 7 juni 2019

'Nu weet je wat ze bedoelen als je voor gepekop wordt uitgemaakt'

'Nu weet je wat ze bedoelen als je voor gepekop wordt uitgemaakt'
Marcel Hartog van Joe Public was deze week curator van Nils Adriaans' RPOTDFAW*. Zijn thema: 'n beetje wat er in 't weekend op z'n pad kwam.
Lees verder

Interactieve video als werkplekassistent
YouTube werkt niet altijd goed als 'work place assistent'.
Lees verder

ING is weer hoofdsponsor van WK vrouwenvoetbal en brengt hardwerkende spelers in beeld
De Oranje Leeuwinnen zijn overal. In een pindakaasspotje, shampooreclame en ook in een campagne van ING.
Lees verder

PR-accounts - Weber Shandwick reanimeert Intertoys, Sony kiest voor Whizpr
En nieuw werk voor Het PR Bureau, Blyde, Mediatic, UPR Nederland, Smith Communicatie en De Wolven.
Lees verder

Online video: bij Transavia bedenken ze alles gewoon zelf
Sinds 2017 heeft Transavia een eigen contentstudio. Vanaf dat moment maakt een team van eigen mensen bijna alle videocontent zelf.
Lees verder

Ze zijn hard nodig, die nieuwe 'supermarketeers'
Vijf deskundigen aan het woord over talentontwikkeling. 'Ik wil een onderscheid maken tussen de "pure marketeer" en de "nepmarketeer".'
Lees verder

Mama Cash begint internationale campagne voor vrouwenrechten #MyBodyIsMine
De campagne is tot stand gekomen binnen het Engage The Future project, een initiatief van EndemolShine.
Lees verder

De presentatie van Jong België in Southpark-stijl is ronduit subliem
Belgische voetbalbond bedacht een geheel nieuwe manier om zijn selectie voor het EK onder 21 jaar naar buiten te brengen.
Lees verder

Voetbalmagazine Panenka steekt kinderpatiënten een hart onder de riem met bijzondere campagne
Creatieve campagne: het blad maakt van voetbalshirts een ziekenhuisjas. Hierdoor zouden kinderen zich veiliger voelen.
Lees verder

ING biedt klanten reclame en aanbiedingen op basis betaaldata
Klant heeft opt-out mogelijkheid, gegevens worden niet met derden gedeeld.
Lees verder

IAB Europe Research Awards: MeMo² en Exterion Media winnen Grand Prix
Deze awards zetten de effectiviteit van mediacampagnes in de spotlights.
Lees verder

'Geen reclame meer op NPO voor 20.00 uur 's avonds'
NPO 3 wordt grotendeels regionaal.
Lees verder

VodafoneZiggo: de pitch die geen pitch is
Volgens Philip Kok van The Valley is het bittere noodzaak dat de aanpak van pitches verandert. Hij verwijst naar de film Moneyball.
Lees verder

De Mol en Facebook moeten met elkaar in gesprek van de rechter
Kort geding over nepadvertenties diende vandaag.
Lees verder

Pathé deinst niet terug voor negatieve reacties onder Suikerfeest-post
Het meest opmerkelijke van bedrijven op social media, door The Best Social Media
Lees verder

11 pitch-adviezen, over transparantie, de 'klik' en een no-go bij budgetten
Hoe kom je tot de beste bureauselectie? Annerieke Kamphuis van de PR-bureaus Whizpr en Deepr heeft waardevolle adviezen voor opdrachtgevers.
Lees verder

Ster deels reclamevrij: RTL en Talpa kunnen hun geluk niet op
De plannen rond de NPO is slecht nieuws voor adverteerders met verder stijgende tarieven, zegt Niels Bruinsma.
Lees verder

Zeven inhakers op het Wereldkampioenschap voetbal vrouwen die keihard doeltreffen
Enzo's Monthly Motion #18: Voetbal
Lees verder

Contentmarketing is geen vakgebied, maar een mindset
We draaien rondjes. Wat is nou precies contentmarketing? Ik kan je verklappen: alles, zolang je de consument op de eerste plek zet.
Lees verder

Transavia begint eigen investeringsfonds voor innovatie
Het gaat om bedrijven in de sectoren reizen, techniek, mobiliteit, logistiek, digital retail, hospitality en duurzaamheid.
Lees verder

Music x Advertising in Cannes
Buma Music in Motion is in Cannes tijdens Cannes Lions Festival of Creativity
Lees verder

Een minilobby tegen een onzinnig misverstand
Nabestaanden moeten een maand wachten op het as van een gecremeerde dierbare. Zonder goede reden. Een minilobby maakte er een eind aan.
Lees verder

Peter R. de Vries wordt weerman in buienalarm-radiospotjes
Piet Paulusma heeft er een collega bij. Deze zomer doet Peter R. de Vries ook weersvoorspellingen.
Lees verder