woensdag 12 juni 2019

‘Amazon meest waardevolle merk’

'Amazon meest waardevolle merk'
Amazon heeft inmiddels de hoogste merkwaarde in de jaarlijkse BrandZ Top 10. Met 315,5 miljard dollar passeert Amazon zowel Apple (309,5 miljard) als Google (309,0 miljard). Microsoft dat in 2006 nog de allereerste ranglijst van de Top 100-BrandZ aanvoerde, neemt dit jaar de vierde plek in.
Lees verder

Picnic start proef met zakelijke leveringen
Online supermarkt Picnic start vandaag een proef met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven bestellen en in de ochtend worden beleverd.
Lees verder

ING: Nederlandse webshops vergroten hun marktaandeel
Met een verwachte omzetgroei van 10 procent in 2019 vergroten de Nederlandse webshops hun marktaandeel verder. In non-food ligt het marktaandeel van online naar schatting op 25 procent. E-commerce is volwassen geworden en een nieuwe fase breekt aan, schrijft het ING Economisch Bureau.
Lees verder

Extra geld voor handhaving AVG
De Autoriteit Persoonsgegevens krijgt 3,4 miljoen euro extra van het rijk voor betere handhaving van de AVG, de Europese privacywet. Dat schrijft Minister voor Rechtsbescherming Sander Dekker in een brief aan de Tweede Kamer.
Lees verder

Ruim 20 procent van breedband-omzet afkomstig uit glasvezel
Ruim 20 procent van de omzet op de Nederlandse breedbandmarkt was in het eerste kwartaal afkomstig uit glasvezelaansluitingen, een nieuwe mijlpaal voor het groeiende glasvezelsegment.
Lees verder

Mediaset richt Nederlandse holding op
Mediaset, een omroep in handen van Silvio Berlusconi, richt een Nederlandse holding op voor een Pan-Europese tv groep. MediaForEurope blijft […]
Lees verder

Oracle en Microsoft bundelen clouds
Oracle en Microsoft hebben een interconnectieafspraak gemaakt over hun wederzijdse cloudstacks.
Lees verder

Jan-Willem Roest zwaait af bij PayPal Benelux
Jan-Willem Roest verlaat na bijna tien jaar betaalbedrijf PayPal. Roest maakte zijn vertrek zelf bekend. Hij spreekt van 'tien prachtige, innovatieve en levendige jaren'.
Lees verder

7 miljoen euro voor internationale expansie autoschadeherstelplatform Fixico
Fixico, een online platform voor autoschadeherstel, heeft 7 miljoen euro opgehaald voor zijn internationale expansie.
Lees verder