vrijdag 14 juni 2019

Alipay integreert met 6 Europese mobile wallets

Alipay integreert met 6 Europese mobile wallets
Het wordt voor Chinese consumenten steeds wat makkelijker om in Europese winkels met hun telefoons te betalen. Alipay heeft zes Europese mobile wallets gecontracteerd en heeft er meer op de agenda staan.
Lees verder

Ericsson ziet versnelde groei 5G
Ericcson verwacht dat de 5G-dekking tegen het einde van 2024 zo'n 45 procent van de wereldbevolking zal bedragen. Dit zou nog kunnen oplopen tot 65 procent omdat spectrum-sharing technologie 5G-implementaties op LTE-frequentiebanden mogelijk maakt. Het Zweedse bedrijf doet zijn voorspellingen in zijn Mobility rapport.
Lees verder

'Groei online reclamebudgetten vlakt af'
Volgend jaar zal meer dan de helft van alle reclamebudgetten worden uitgegeven bij online media. De uitgaven aan internetreclame blijven niet ongebreideld stijgen, zegt GroupM.
Lees verder

bol.com begint zakelijke podcastreeks
Een podcast biedt ruimte voor uitleg en achtergrond en lijkt bol.com daarom een geschikt medium richting zijn zakelijke klanten. Het platform zet de eerste stap in wat een podcastreeks kan worden.
Lees verder

Intracto Group koopt Prophets, plant meer overnames
Intracto Group uit België koopt digital agency Prophets, dat vestigingen heeft in Antwerpen en Brussel.
Lees verder

UEFA begint OTT-zender
De Europese voetbalbond UEFA is een online videozender begonnen onder de naam UEAFA.tv.
Lees verder

Gaming op mobiel groeit fors
Tien procent van de tijd die consumenten besteden aan apps heeft betrekking op games, zo blijkt uit cijfers van App Annie. Dat gaat de komende tijd nog fors toenemen.
Lees verder

Politie overweegt digitale aangifte ransomware en support scams
De politie wil voor bepaalde vormen van cybercrime digitale aangifte mogelijk maken, zodat de drempel voor slachtoffers om aangifte te doen omlaag gaat. De aandacht gaat als eerste uit naar ransomware en helpdeskfraude. Dat schrijft minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid aan de Tweede Kamer.
Lees verder

Unilever investeert in influencerplatform
Unilever Ventures investeert met TVC Capital in influencerplatform CreatorIQ uit Californië in de VS. Daarmee kan het indirect invloed gaan uitoefenen op de meetbaarheid en kwaliteit van de inzet van socialmedia, iets waar FMCG-corporates al langer om roepen
Lees verder