dinsdag 21 mei 2019

Met de overdreven focus op 'jong' laten we veel kwaliteit liggen

Met de overdreven focus op 'jong' laten we veel kwaliteit liggen
Door 45-plussers aan de kant te schuiven, loopt het vakgebied veel kennis en ervaring mis. Dat is enorm zonde, en moet anders kunnen.
Lees verder

Zit er asbest in tampons? Krijg je kanker van deo? Campagne 'waarzitwatin' geeft antwoord
Het ministerie van VWS, onderzoeksinstituut RIVM en expertisecentrum VeiligheidNL lanceren productinformatiecampagne.
Lees verder

Spar richt zich op 'generatie V': 'Die wil niet stilstaan maar #verder'
Spar wil zich onderscheiden op gemak en snelheid. 'Niet de wekelijkse boodschappen, maar op élk moment precies wat je nú nodig hebt.'
Lees verder

Spar richt zich met nieuwe campagne op 'generatie V': 'Die wil niet stilstaan maar #verder'
Spar wil zich onderscheiden op gemak en snelheid. 'Niet de wekelijkse boodschappen, maar op élk moment precies wat je nú nodig hebt.'
Lees verder

5 Key Factors for successful Programmatic Display Advertising
Avoid pitfalls, prepare yourself. Read more
Lees verder

Dave Minneboo (Qmusic): 'De bescheidenheid mag er wel vanaf nu we marktleider kunnen worden'
De programmadirecteur van de AMMA-winnende media-exploitant over de groei van Qmusic en de gooi naar het marktleiderschap in 20-49.
Lees verder

Recordaantal vrouwelijke juryleden naar Cannes 2019
Dit jaar zitten er meer vrouwen dan mannen in de Nederlandse jury.
Lees verder

Analyse: alle 100 grootste webshops moeten werken aan SEO
Grootste webshops hebben te lange laadtijd en gebrekkige internationale SEO.
Lees verder

De JongeHonden-kwispelcolumn: 'We krijgen een gevoel van plaatsvervangende schaamte'
Nevil van Outheusden en Nick van Wagenberg zijn onder de indruk van de Proof Alliance-campagne tegen alcohol tijdens de zwangerschap.
Lees verder

Reclamemuziek Awards: Eneco commercial
Het verhaal achter de creatie van de muziek van de genomineerden. #4: Ward Graumans (Dawn)
Lees verder

Reclamemuziek Awards: Koning Toto
Het verhaal achter de creatie van de muziek van de genomineerden. #5: Darre van Dijk (Darius Dante)
Lees verder

Reclamemuziek Awards: Vodafone commercial
Het verhaal achter de creatie van de muziek van de genomineerden. #6: Darre van Dijk en Spargo
Lees verder

Bouwbedrijf schaamt zich kapot voor viral filmpje, maar kiest toch voor openheid
Bedrijf Vorm deelt de waaghalzerij en capriolen van bouwvakkers op sociale media en koppelt er een les aan.
Lees verder

Jägermeister mikt op consumptie bij festivals en barbecues met kunststof fles
Het ontwerp van de kunststof verpakking, 'COOLPACK' genaamd, is gebaseerd op koelelementen.
Lees verder

Tranen vloeien nog altijd rijkelijk bij reprise 'Waarom wachten' van Dela
Het is alweer 7 jaar geleden dat Dela 'echte emotie' in de reclame bracht. Anno 2019 trekt het concept evenveel tranen.
Lees verder

Samsung NL kiest nieuwe communicatiestructuur met 3 bureaus: HvdM, Glasnost en De Issuemakers
Keuze valt na intensief pitchtraject. Constructie moet meer aandacht opleveren voor maatschappelijk positie en bijdrage.
Lees verder

Deze BN'ers proberen Nederlanders naar de stembus te lokken
Douwe Bob, Henk Schiffmacher en nog veel meer BN'ers worden als lokaas neergezet om de opkomst bij de stembus te verhogen. Zal het werken?
Lees verder

'Even Apeldoorn bellen', 'Goeiemoggel' en 'Geen bommetje' weet millennials niet echt te raken
Vroeger was alles beter. Maar geldt dat ook voor reclame?
Lees verder

Radio 10 grootste stijger in maart-april
Ook 'overige zenders' doen het opvallend goed.
Lees verder

Simon Neefjes wordt partner bij investeerder Slingshot Ventures
Slingshot Ventures investeert onder meer in Boldking, VanMoof en Temper.
Lees verder

Marieke Liesting (Optimel): 'Buiten je eigen schap treden is een grote mentale stap'
De R&D'ers van FrieslandCampina stonden voor de opdracht om een groentespread met yoghurt te maken, zonder dat het een natte kledder werd.
Lees verder

Partijen komen voor 23 mei niet veel verder dan 'Stem!'
Met de huidige techniek zijn de mogelijkheden om campagne te voeren legio. Waar is AR? Podcast? QR? Virtuele stemwijzer?
Lees verder

Adidas, Nike sturen brandbrief aan Trump over 'catastrofale' handelsoorlog
Duurdere sneakers en schoenen zouden Amerikaanse consument 7 miljard dollar kosten.
Lees verder

Is de opmars van Radio 10 te stuiten?
Vooral sinds de komst van Gerard Ekdom naar Radio 10 groeit de zender spectaculair, constateert Maurice Neeskens van Carat.
Lees verder

Hema werkt samen met Wehkamp
De nieuwe eigenaar van Hema, Marcel Boekhoorn, is van het samenwerken. Na Albert Heijn, nu met Wehkamp.
Lees verder

Coca-Cola laat ramadan-advertentie vasten tot zonsondergang
Het merk zegt over de hele wereld mensen dichter bij elkaar te willen brengen, door aandacht te besteden aan het vasten tijdens de ramadan.
Lees verder

Jonge talenten van The Kennedys maken kleurrijke campagne voor Klabu
Klabu is een Amsterdams goed doel dat sportclubs bouwt in vluchtelingenkampen.
Lees verder

Jupiler-inhaker over transformatie Sam Bettens schiet in het verkeerde keelgat
Jupiler slaat de plank volledig mis met inhaker over zangeres Sarah Bettens, die aankondigde transgender te zijn.
Lees verder