zaterdag 11 mei 2019

JD vernieuwt deal met Tencent

JD vernieuwt deal met Tencent
Alibaba-rivaal JD.com meldde vandaag beter dan verwachte kwartaalcijfers. De omzet ging naar 18 miljard dollar en onder de streep bleef een winst van 1,1 miljard dollar over.
Lees verder

Combell wil branchegenoot TransIP overnemen
Het Belgische hostingbedrijf Combell wil zijn Nederlandse branchegenoot TransIP overnemen. Dat blijkt uit een mededeling van de Autoriteit Consument & Markt.
Lees verder

Mozilla overweegt integratie Tor protocol in Firefox
Mozilla overweegt om het Tor-protocol in de standaard Firefox browser op te nemen. Nu wordt nog een aparte Tor Browser aangeboden.
Lees verder

DDMA zoekt de beste CRO-cases van Nederland
Op 26 september 2019 worden de DDMA Dutch CRO Awards voor de derde keer uitgereikt. Experts op het gebied van conversie-optimalisatie (Conversion Rate Optimisation, CRO) kunnen zich vanaf nu inschrijven in vier categorieën: Ad Testing, Personalisation, Conversion Tests en Mobile.
Lees verder

TNW: een meikermis voor geeks
Het was de eerste editie van The Next Web op de NDSM werf en meer dan ooit deed het jaarlijkse techfestival in Amsterdam de afgelopen twee dagen denken aan een meikermis. Met dank aan Porsche die een reuzenrad had besteld, pal naast een al even opmerkelijke pitchtoren.
Lees verder

Koers Uber zakt onder de 45 dollar
Taxibedrijf Uber is vanmiddag naar de beurs gegaan. De openingskoers van 42 dollar was nog lager dan de 45 dollar die het vervoersbedrijf voor zijn beursgang had vastgesteld. Topman Dara Khosrowshahi erkende dat de lagere koers te maken heeft met de mislukte beursgang van branchegenoot Lyft. Zojuist ging de koers zelfs 5 procent onderuit.
Lees verder

Vertrouwen in influencers: 4 procent
Zelfs politici zijn geloofwaardiger op internet dan social influenceren, zo laat een onderzoek zien. Slechts vier procent van de internetgebruikers gelooft influencers.
Lees verder

Infographic: visuals en video scoren beter
Consumenten volgen in het algemeen minder dan tien merken, zo blijkt uit onderzoek van Bynder. Merken zouden volgens dit bedrijf in het algemeen meer aandacht moeten besteden aan het gebruik van hoge kwaliteit visuele elementen en video. Die scoren qua merkinteractie veel hoger (ruim 58 procent) dan moderne technieken als VR en AR (16) en chatbots en forums (12).
Lees verder

Corinne Vigreux (TomTom/Codam): 'Gratis wordt heel duur'
Dat verschillende autofabrikanten voor hun navigatie in zee gaan met Google, was voor TomTom vorig jaar een wake-upcall. "We hadden niet gedacht dat die jongens echt de wolf zouden binnenlaten", zegt medeoprichter Corinne Vigreux (54). Die ook met haar coding-opleiding Codam de techsector én het Nederlandse onderwijssysteem wil opschudden.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.