vrijdag 10 mei 2019

Albert Heijn haalt paprika, wortelen en bananen uit plastic

Albert Heijn haalt paprika, wortelen en bananen uit plastic
Het streven is om over dik 5 jaar 25 procent minder plastic te gebruiken. 'En ondertussen statiegeld op kleine flesjes tegenhouden.'
Lees verder

Wehkamp mikt met eigen muziek op notering in de hitlijsten
Webwinkel brengt de muziek uit die is gebruikt onder de nieuwste tv-commercial.
Lees verder

Rationele mensen zijn onredelijk
Het probleem met heel rationeel denken en beslissen, is dat het botst met sociale normen.
Lees verder

Tata Motors maakt hartverwarmende ramadancommercial
De video gaat over elkaar helpen ongeacht geloofsovertuiging, achtergrond en nationaliteit.
Lees verder

SBS6 komt met spin-off It takes two: Croky Drive-Along
Serie is te zien op de socialemediakanalen van de zender.
Lees verder

VICE Benelux krijgt nieuwe organisatiestructuur zonder CEO
[INTERVIEW] Sjoerd Raaijmakers (nu COO Digital EMEA): 'We gaan internationaal naar businesslijnen Digital, Virtue, Studios en TV'
Lees verder

Verbeter de perfomance van je website
Hoe kun je door middel van klantinzicht de performance van je website verbeteren? Volg de training Usability, Experience & Conversie!
Lees verder

Player bidding: wat is het en waar liggen de kansen?
Alle voordelen van player bidding
Lees verder

Kees de Koning en Vincent Patty (TopNotch) keynote Online Video Event
Top Notch weet hoe je 2 miljard views op YouTube scoort. Dit is de line-up van het Online Video, met sprekers van Transavia, TMG en Nuon.
Lees verder

Zo ga je om met fake nieuws en nepadvertenties
Een rondleiding langs risico's en kansen in het post-truth tijdperk.
Lees verder

Bionext blijft ondanks kritiek op bio-label achter campagne staan
RTL Nieuws ontdekte dat producten onterecht zijn verkocht als biologisch. Wat betekent dat voor de campagne die het EU-label aanprijst?
Lees verder

Centraal Onbeheerd
Na decennia met briljante reclame is Centraal Beheer volledig de weg kwijt. Zelden sloeg een commercial zo de plank mis.
Lees verder

Raymond van Kasterop managing director Clear Channel Nederland
Hij volgt Tom Motmans op, die is benoemd tot COO Europe.
Lees verder

Eerste combinatiewinkels Hema en AH komen in Rotterdam en Utrecht
De twee pilotwinkels openen najaar 2019. Klanten kunnen er zowel Hema- als Albert Heijn-boodschappen doen.
Lees verder

Suggestieve Edet-campagne: 'Het formaat telt'
Koppels vertellen aan hun therapeut dat 'een ander formaat' hun relatie verbetert.
Lees verder

Nieuwe directeur IAB Nederland Wendy Pouw: 'Privacy en toepasbaarheid data hebben prioriteit'
Pouw volgt Yvonne de Jager op.
Lees verder

Onder vuur van een journalist: 8 adviezen om 'geen commentaar' te voorkomen
Geen antwoord geven op kritische persvragen is een brevet van onvermogen Is dat dan niet te voorkomen? Bart Visser geeft handreikingen.
Lees verder

Mbo-studenten willen leren via Instagram, Volkswagen komt met interactieve lesmethode
Interactieve helm op en vanaf het dak lesgeven; dat doen vakspecialisten via Instagram aan mbo-leerlingen.
Lees verder

Gladskin: met klein budget groots resultaat
Landelijke televisiecampagnes niet meer ondenkbaar na eerste positieve ervaring voor adverteerder met kleiner budget
Lees verder

Stroopwafelijs van McDonald's goes USA
Het is de eerste keer dat een Nederlands product in alle Amerikaanse vestigingen te verkrijgen is.
Lees verder

Zo zorgen deze merken ervoor dat je niet om ze heen kunt op sociale media
Het meest opmerkelijke en bijzondere werk op sociale media, door The Best Social Media.
Lees verder

Instagram Live als docent en Spotify roept stemmers op met 'voice ads'
Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal.
Lees verder

Raymond van Kasterop is nieuwe managing director van Clear Channel Nederland
Hij volgt Tom Motmans op die is benoemd tot CCO van de binnen Clear Channel nieuwe gecreëerde Europese regio.
Lees verder

Dit waren de 5 best bekeken commercials op YouTube in Q1
YouTube maakt de meest geziene commercials en branded content in Nederland in het eerste kwartaal van dit jaar bekend.
Lees verder

Hoe onze nieuwsgierigheid het wint van algoritmen
We zijn geen speelbal van techreuzen, daar hebben we onze eigenwijsheid voor.
Lees verder

'Jezelf een vraag stellen, daarmee begint verzet'
Copywriter Rogier Cornelisse was deze week curator van Nils Adriaans' RPOTDFAW*. Zijn thema: vrijheid.
Lees verder

Spotify doet oproep aan gebruikers om te gaan stemmen bij Europese Verkiezingen
De goedbedoelde campagne valt niet bij alle gebruikers in goede aard.
Lees verder

Champions League-succes Ajax leidt tot ongekende online populariteit
Met professionele YouTubevideo's en originele Instagramposts weet Ajax steeds meer fans aan zich te binden.
Lees verder

Nieuwe accounts voor PR-bureaus, een overzicht
Gepitcht of gevraagd, er zijn de afgelopen tijd weer de nodige merken die PR-bureaus in de hand hebben genomen. Wie werkt voor wie?
Lees verder

Pop-up Moederdagwinkel van Jumbo moet 'valreepverrassing' makkelijk maken, maar niet op zondag
De tijdelijke winkel op Hoog Catharijne in Utrecht is open op vrijdag en zaterdag voor Moederdag. Dus níet op Moederdag zelf.
Lees verder

Ster verbetert zichtbaarheid online reclame
Ster introduceert de techniek lazy loading om de zichtbaarheid van de online banners bij de NPO te verbeteren
Lees verder