vrijdag 12 april 2019

Tijgernootjes vs. Girafnootjes: Uiterlijk-beschermende merken Frito-Lay geen tandeloze tijger*

Tijgernootjes vs. Girafnootjes: Uiterlijk-beschermende merken Frito-Lay geen tandeloze tijger*
Frito-Lay is er voorlopig in geslaagd om het uiterlijk van de Tijgernootjes te monopoliseren via de band van het merkenrecht.
Lees verder

Prijzengeld vrouwen-Amstel Gold Race verdubbeld, maar verschil met mannen blijft fors
Amstel streeft meer gelijkheid na, maar het vrouwenprijzengeld is nog altijd minder dan een zesde dan dat bij de mannen.
Lees verder

Is het foute PR-spin, dat de omstreden ProRail-campagne stopt wegens 'succes'?
Adformatie benaderde spoorbeheerder en Ogilvy met deze vraag en bleef in verwarring achter.
Lees verder

The Media Nanny van José Woldring krijgt een 'creatieve broer', The Brand Father
Samen met broer Rik Woldring en Peter Meere (ex-Vice) gaat ze merken verbinden aan artiesten in muziek en entertainment.
Lees verder

Hema wil productie iconische tompouce afstoten
Verkoop van bakkerijen moeten de schuldenlast verlagen. Intussen liggen er plannen voor drie flagshipstores met allerlei vernieuwingen.
Lees verder

Plus roept 14 april uit tot nationale 'Breng Je Tupperware Terug Naar Je Ouders'-dag
Het vers houden van 'goed eten' sluit aan bij de merkmissie. Het gebbetje is tevens de start van een Tupperware-spaaractie.
Lees verder

Hoe ProRail ontspoorde met een onnodige gruwelcampagne
De combinatie van een verkeerd afgestelde antenne en blinde profileringsdrang zorgt voor een pijnlijke en kwetsende campagne.
Lees verder

Viral van de week: AliB in LIDL commercial
Mediabedrijf LifeHunters kiest de viral van de week: Een case die hun inspireerde, deed lachen of aanzette tot denken.
Lees verder

Uitgever Pelican wederom failliet verklaard
De uitgeverij van Frank Kloppert, van onder meer interieurglossy Residence en het automagazine Carros ging in 2013 ook al failliet.
Lees verder

Smart IM staat in de Emerce 100
Online marketingbureau Smart IM heeft een felbegeerde top 10 positie bemachtigd in de Emerce 100!
Lees verder

Les Binet: 'Ik maak me zorgen over de verloren generatie marketeers'
Een goed creatief idee herkennen is - zegt de man van onderzoek en onderbouwing - toch een kwestie van intuïtie.
Lees verder

Flow, MAX Magazine en Quote hadden stijgende printoplage in 2018
Het totaalbeeld in de (print) publiekstijdschriftenmarkt is een gestage daling van de oplages.
Lees verder

Live video is the next big thing voor marketeers!
Start nú met een creatieve en effectieve live video strategie die zorgt voor betere engagement door meer interactie en langere kijktijden.
Lees verder

Dit is de beste Nederlandse reclamemuziek van 2018, kies je favoriet
Maak je keuze uit de beste 20 nummers voor de Nederlandse Reclamemuziek Awards.
Lees verder

Publiek kan vanaf vandaag stemmen voor Reclamemuziek Awards
Stem nu op de beste Nederlandse reclamemuziek die het afgelopen jaar in (inter)nationele commercials te horen is geweest.
Lees verder

Creatieve armoede bij de ADCN: hebben we zesjescultuur?
Het werk dat voor de ADCN is ingezonden ontbrak volgens Sonak in veel gevallen aan durf, kennis en passie. Wat is er aan de hand?
Lees verder

Lush is 'klaar met algoritmes' en stopt direct met zijn social media-accounts
Het meest opmerkelijke en bijzondere werk op sociale media, door The Best Social Media.
Lees verder

Dit zijn alle AMMA nominaties
De AMMA's worden uitgereikt tijdens het nieuwe allOut mediafestival.
Lees verder

Tv-journalisten Sacha de Boer en Babs Assink sluiten zich aan bij Van Luyken
Ze gaan mediatraining geven via De Trainingsstudio, samen met andere kijkbuiscoryfeeën.
Lees verder

Tv-journalisten Sascha de Boer en Babs Assink sluiten aan bij Van Luyken
Ze gaan mediatraining geven via De Trainingsstudio, samen met andere kijkbuiscoryfeeën.
Lees verder

WPP's Hogarth opent in Nederland: 'Klanten vragen om een full-service productiebedrijf'
Internationale ceo Richard Glasson en het Nederlandse management Niels Langereis en Madeleine van Schendel over waarom Hogarth hier begint.
Lees verder

McCann zou alle prijzen voor Fearless Girl moeten inleveren
De campagne stal mijn PR-hart, dat bijna weer werd gebroken door de makers ervan.
Lees verder

'De NPS-score is al jaren geleden afgeschoten als voorspeller van klanttevredenheid'
Hoogleraar Mirella Kleijnen (VU), keynote spreker op Customer19, over de impact van technologie op klantbeleving en werknemers.
Lees verder

Cineville heeft door wat millennials willen: 'Wij bieden geen filmschuur'
Sinds de introductie van Cineville beleven filmhuizen topjaren, en dat komt vooral door millennials.
Lees verder

Film voor Liberty Global is de grote winnaar Dutch Creativity Awards
PostPanic wint vier lampen en de Grand Prix voor de campagne 'A Report of Connected Events' voor telecombedrijf Liberty Global.
Lees verder

Billboarding draagt significant bij aan verbetering houding tegenover merken
Maar in hoeverre is billboarding in staat om meer diepgaande reclame-effecten op merk te realiseren?
Lees verder

Betaaldienst ABN Amro tikt 5 miljoen gebruikers aan
Tikkie groeit keihard. Per dag worden er bijna 200 duizend betalingen mee gedaan.
Lees verder

AR maakt van ieder kanaal een aankoopkanaal
AR stelt merken in staat om op een steeds creatievere manier de doelgroep in hun customer journey te inspireren. Wat zijn de mogelijkheden?
Lees verder

Alcoholsector wil dat comedy-zender direct stopt met programma met beschonken BN'ers
Het format 'Drunk History' zou overmatig alcoholgebruik faciliteren. Maar bereikt Stiva met dit protest niet het tegenovergestelde?
Lees verder

Zwitserland Toerisme lanceert docu-achtige videoserie
Wielrenster Puck Moonen en Vlaamse acteur Louis Talpe lichten Zwitserse gebieden uit in docu-stijl uit, de kijker kiest wat hij wil zien.
Lees verder

Hornbach plaatst onderbroekenautomaat in stationshal Utrecht Centraal
De activatie is onderdeel van de voorjaarscampagne van de bouwmarkt.
Lees verder

Hudson's Bay Nederland haalt vermoedelijk einde van dit jaar niet
De verliezen dreigen in de jaren hierna op te lopen tot 1 miljard.
Lees verder

LiveRamp neemt Amsterdamse startup Faktor over
Faktor is voor een onbekend bedrag overgenomen door een van de grootste marketing-, data- en technologiebedrijven in de wereld.
Lees verder

Het succesverhaal van Hofkens, de allesreinigers
Door SuperRebel.com ontwikkelde positionering Hofkens is nog succesvoller dan verwacht
Lees verder

Grootbanken zijn beter in customer experience, maar worstelen met merkbelofte
Nederlandse studie toont duidelijke kloof tussen merkbelofte en customer experience.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.