vrijdag 8 februari 2019

Online salesplatform Buy-media.nl stopt

Online salesplatform Buy-media.nl stopt
Er was onvoldoende draagvlak onder het salesplatform waarin negen Nederlandse mediabedrijven samenwerkten.
Lees verder

Super Bowl: de beste en slechtste campagnes
Reclamebureau SuperHeroes, dat een vestiging heeft in New York, selecteert de beste en slechtste campagnes.
Lees verder

Daar komen de superspecialisten
UX Writer, SEO Writer, Name Developer... Voor elke kleine schakel in marketing en communicatie is tegenwoordig wel een specialist.
Lees verder

Voor wie wat uitdaging zoekt, Verenigd Koninkrijk zoekt Brexit-communicatieadviseurs
Kandidaten moeten een een goed begrip hebben 'van het mitigeren van reputatierisico's bij het plannen van communicatieactiviteiten'.
Lees verder

Woordvoerderschap gaat niet om overtuigen, maar om doorgronden van de context
Wie woordvoering doet volgens het boekje doet een reputatie meer kwaad dan goed, betoogt Maarten Halsema.
Lees verder

Sanoma verbetert winstgevendheid en neemt meerderheidsbelang in Panel Inzicht
Ook zijn er nieuwe kredietfaciliteiten.
Lees verder

De marketing achter het gebroken World Record Egg op Instagram
Een ei met een hoger doel dan een wereldrecord.
Lees verder

Met welke boodschap stuur je welke influencer op pad?
Hoe laat je je boodschap vertellen door mensen met serieuze online invloed? Een panel van 4 experts bespreekt het fenomeen influencers
Lees verder

EK 2020: Johan Cruijff ArenA start campagne om bezoekerservaring te verbeteren
Het roept met een influencercampagne start-ups en scale-ups op om hun ideeën in te zenden.
Lees verder

Marie-Noëlle De Greef is de nieuwe hoofd communicatie ING België en Nederland
ING vindt opvolger van de naar Albert Heijn vertrokken Johan van der Zanden binnen eigen gelederen.
Lees verder

Geloofwaardigheidsprobleem influencers vraagt om directe actie, ook van merken
Bij alle mogelijkheden om te verbeteren staat transparantie centraal.
Lees verder

Hoe zou de Super Bowl er hebben uitgezien als Steve Jobs niet de toon had gezet in 1984?
Steve Jobs veranderde het niveau van commercials tijdens de Super Bowl. Voor altijd.
Lees verder

Matt van Voorst (Dept): 'Tijdens de SpinAwards ontving ik visitekaartjes op het toilet'
Korte interviews over SpinAwards-avonturen. #1: Matt van Voorst (finalist Young Talent).
Lees verder

Hoofdredacteur Peter Vandermeersch weg bij NRC
Peter Vandermeersch stapt per 1 september op als hoofdredacteur van NRC. Hij wordt correspondent voor de krant in Frankrijk.
Lees verder

Lead retailmediamanagers bol.com stappen over naar Maze-One
Martine Kevelham (foto links) en Michelle Theeuwen gaan adverteerders helpen op platforms (marketplaces) als bol.com en Amazon.
Lees verder

Mediahuis Limburg start nieuwe campagne
'U de koffie, wij de vlaai!'
Lees verder

De wonderlijke loopbaan van Hester Klop
Hester Klop (31) begon als Junior Creative bij Mensch. Nu is ze er Creative Lead. "Ik kreeg hier de kans om te laten zien wat ik kan"
Lees verder

Unilever richt zich op markt voor gezonde tussendoortjes met overname Graze
Gezond gezond gezond, ook komen er veganistische varianten van de Unilever-ijsmerken Magnum, Ben & Jerry's en Solero.
Lees verder

Christian Burgers volgt Noelle Aarts op als bijzonder hoogleraar Strategische Communicatie
Hij gaat per 1 maart aan de slag en richt zich vooral op technologie en communicatie.
Lees verder

RTL-journalist Merijn Doggen stapt over naar PR-bureau Glasnost
Als content-director gaat Doggen de videoproductie-tak van Glasnost professionaliseren.
Lees verder

Trust Barometer 2019: Pessimistische Nederlanders vertrouwen werkgever het meest
Edelmans jaarlijkse onderzoek toont stabiel vertrouwen in instituties, maar Nederlanders maken zich zorgen over de toekomst.
Lees verder

Liliane Fonds opent restaurant waar je bewust buitengesloten wordt
Niet iedereen is welkom in dit restaurant. Op basis van uiterlijke kenmerken krijgen mensen een tafeltje toegewezen.
Lees verder

Rabobank stopt met Tribe en stapt over op preferred suppliers
De groots opgetuigde 'Tribe'-constructie van Rabobank bleek arbeidsintensief en niet efficiënt.
Lees verder

Nieuwe module voor Digital Marketing Academy (E-learning)
Beeckestijn voegt nieuwe module toe aan aan de Digital Marketing Academy.
Lees verder

Qmusic klant bij MediaScience
Er komt een samenwerking rond digitale media en creatie.
Lees verder

Creatieven, film- en televisiemakers omarmen steeds vaker AR
Alles Augmented #13 🔥Tweewekelijks het laatste nieuws over augmented reality.
Lees verder

Youssef Eddini wordt managing partner bij communicatiebureau Van Luyken
Kiest voor bureauwereld na sabbatical 'van bezinning en persoonlijke groei'
Lees verder

Vertrek van ochtend dj Edwin Evers kost Radio 538 luisteraars
Bijna kwart luisteraars Edwin Evers haakt af, 40% overweegt een switch naar een andere zender.
Lees verder

UvA analyseert 380.000 speeches: linkse politici praten moeilijker dan rechtse
Grote internationale analyse laat zien dat cultureel-linkse politici complexere taal gebruiken dan cultureel-rechtse.
Lees verder

Fotoserie: zo werkt Brandfirm elke winter in een villa op Bali
surfen, zwemmen, zonnen; zo ziet de gemiddelde werkdag van Brandfirm in een villa op Bali eruit.
Lees verder

UWV-topman beantwoordt geen vraag rechtstreeks in surrealistisch Nieuwsuur-interview
Fred Paling valt terug op standaardantwoorden in 'Haagse' beleidstaal.
Lees verder

Facebook wordt nóg transparanter en het definitieve afscheid van Google+
Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!
Lees verder

Het UWV-interview en de noodzaak tot goede voorbereiding en duidelijke taal
Het vraaggesprek van Nieuwsuur met Fred Paling herbergt de nodige lessen, aldus Emiel Lijbrink
Lees verder

Apple moet geen appels met peren vergelijken
Op 31 januari verloor Apple, na vier jaar vechten, de procedure die het concern had aangespannen tegen het Chinese bedrijf Pear.
Lees verder

Nieuwsuur geeft onveilig signaal door UWV-interview integraal online te zetten
Het vraaggesprek met UWV-voorzitter Fred Paling ging integraal online. Dat is geen goede zaak, betoogt Michel van Baal.
Lees verder

Overheidscampagne tegen huiselijk geweld laat 'trendbreuk' zien
Volgens Tom Peeters, strategy director bij Publicis Groupe, is het de eerste keer dat de kijker in het hoofd van de omstander kruipt.
Lees verder

180 Stories - PlayStation
In de nieuwste aflevering van 180 Stories nemen we je mee achter de schermen van de nieuwe PlayStation campagne vol actie
Lees verder

Kim Dingler wordt managing director Talpa Global
Ze wordt verantwoordelijk voor de mondiale ontwikkeling en commercialisering van (tv)-formats en digitale concepten.
Lees verder

Kirsten van Zandwijk gaat Communicatie leiden bij Coca-Cola Nederland
Ze volgt Therese Noorlander op, die binnen de organisatie is doorgeschoven naar de positie van Sustainability Director Europe.
Lees verder

De luizenmoeder: it's all about the content
Zondag is het tijd voor seizoen 2. Maakt de Luizenmoeder een einde aan de discussie dat lineaire televisie ten dode is opgeschreven?
Lees verder

OneFit breidt uit naar Barcelona en Madrid: 'Onze missie is dat mensen gaan sporten en dat ook vasthouden'
Na vier Nederlandse en twee Duitse steden is het nu tijd om in Spanje de lokale bevolking aan het sporten te krijgen.
Lees verder

Onveiligheid kwam vooral door UWV zelf, niet door Nieuwsuur
Hoofdredacteur Joost Oranje reageert op Michel van Baals kritische blog over het integraal plaatsen van interview met UWV-topman.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.