donderdag 14 februari 2019

IKEA overweegt eigen marktplaats

IKEA overweegt eigen marktplaats
IKEA overweegt een verkoopplatform te lanceren waar ook concurrenten meubels kunnen aanbieden. Dat zegt Ikea-topman Torbjorn Loof in een interview met Financial Times.
Lees verder

Bits of Freedom: Het internet moet stuk
Een grote aanslag op jouw vrijheid van meningsuiting en een grote inperking van al het moois dat je op het internet kunt vinden. Dat zegt Bits of Freedom naar aanleiding van de woensdag gepresenteerde Europese wettekst voor de omstreden linktaks en het zogeheten uploadfilter, waarbij techbedrijven aansprakelijk worden voor illegaal materiaal dat gebruikers delen.
Lees verder

Kwart Valentijnscadeaus online gekocht
Waarschijnlijk zal ook dit jaar zeker een kwart van Valentijnscadeaus online zijn gekocht, waarbij mannen vaker een online aankoop doen dan vrouwen.
Lees verder

Apple kondigt eind maart nieuwe videodienst aan
Apple zou al in mei zijn nieuwe videostreamingdienst willen lanceren. Via deze dienst, die vermoedelijk eerst alleen in de VS beschikbaar zal zijn, wordt ook eigen content aangeboden.
Lees verder

Vakbonden: begin met innen van loonbelasting en premies bij Deliveroo
De vakbonden FNV, CNV en VCP willen dat minister Koolmees actie onderneemt naar aanleiding van de uitspraak van de rechter in de Deliveroo-zaak die FNV aanspande.
Lees verder

Rabo: Versnelling op gebied van innovatie
Ook in 2018 heeft Rabobank een versnelling gerealiseerd op het gebied van innovatie. Meer dan 70 procent van de Nederlandse klanten bankiert inmiddels online, zo laat de bank weten bij de presentatie van de jaarcijfers.
Lees verder

ACM dwingt juiste prijsvermelding autobanden af
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft na een controle vastgesteld dat nog niet alle aanbieders van autobanden hun online prijzen inclusief alle onvermijdbare kosten vermeldden.
Lees verder

Nieuwe bureau van oprichters Social Embassy
Niels van der Velden en Steven Jongeneel zijn een nieuw bedrijf begonnen, digitaal marketing- en communicatiebureau Outsmart. Dat wil grote merken laten groeien als een start-up en werkt daarom per project met wisselende teams ingehuurde specialisten.
Lees verder

Nauwe samenwerking LINDA en Talpa, uitgeefduo gaat Net5 leiden
Mood for Magazines, de uitgeverij van LINDA, en Talpa Network gaan nauw met elkaar samenwerken. De huidige creatief directeur van LINDA, Jildou van der Bijl wordt samen met Linda de Mol creatief directeur van de Talpa Network televisiezender Net5.
Lees verder