vrijdag 11 januari 2019

MWG-enquête: ‘Nederland nog niet klaar voor voice search en RTL gaat fuseren’

MWG-enquête: 'Nederland nog niet klaar voor voice search en RTL gaat fuseren'
De jaarlijkse steekproef van de branchevereniging levert opvallende voorspellingen en verwachtingen op
Lees verder

Cornelie Weller (Publicis One): 'Integratie is goed voor ons vak'
Koffiedik Kijken #3. Korte interviews over wat 2018 bracht en wat het komende jaar gaat brengen.
Lees verder

MWG voegt congres en AMMA-uitreiking samen tot mediafestival allOut
Op 16 mei organiseert MWG voor de eerste keer het nieuwe mediafestival allOut waar ook de AMMA's worden uitgereikt.
Lees verder

Schiphol laat hoogte loon afhangen van de reputatie bij omwonenden
Hoe buurtbewoners aankijken tegen luchthaven wordt onderdeel van variabele beloning.
Lees verder

Pepsi herstelt 'likkebaardend lekker lessend' wereldwijd in ere
Frisdrankmerk Pepsi gooit het roer om en positioneert wereldwijd met 'For the love of it'.
Lees verder

Barbie krijgt film
Speelgoedfabrikant Mattel tekende een overeenkomst voor een Barbie-bioscoopfilm met AT&T-onderdeel Warner Bros.
Lees verder

Plat beeld komt in paar seconden tot leven in augmented reality
Alles Augmented #11 🔥Tweewekelijks het laatste nieuws over augmented reality.
Lees verder

Bioscoopbezoek daalde licht in 2018
Een sterke tweede helft van het bioscoopseizoen, met titels als Bohemian Rhapsody en Fantastic Beasts, moest de zwakke start redden.
Lees verder

Waddeneilanden door persreisje op reislijst New York Times
De Nederlandse Waddeneilanden staan, samen met de Duitse en Deense, op plaats 30 van de NYT top 52 'places to go in 2019'.
Lees verder

Logeion gaat samenwerken met Surinaamse beroepsverenigingen communicatie
Informatie en kennis delen over het communicatievak.
Lees verder

Anatomie van een molloot
Nederlands grootste speurtocht Wie is de Mol? is weer begonnen! Er keken er bijna 3 miljoen Nederlanders (6+) naar de eerste aflevering.
Lees verder

Douwe Egberts barista heeft zoveelste ervaring en deelt krachtig statement
Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Lees verder

Wat is er mis met de ouderwetse waarheid?
Laten we dit jaar goed beginnen door verantwoording te nemen voor onze daden.
Lees verder

Walmart maakt commercial met beroemdste auto's uit de filmgeschiedenis
De benenwagen van de Flintstones, de koets van Assenpoester en zelfs de Batmobile; de meest iconische filmauto's figureren in het spotje.
Lees verder

WebAds en Ubifish voegen hun organisaties samen
Bureaus bundelen hun expertises op het gebied van mobile-, desktop en video advertising.
Lees verder

Addikt en Dog and Pony richten internationaal designnetwerk op
De Amsterdamse ontwerpbureaus richten samen met Indiaas bureau Codesign het internationale designnetwerk 'Grit' op.
Lees verder

Dit zijn de 10 finalisten van Ster Gouden Loeki 2018
Adverteerder Plus is twee keer genomineerd, bureaus Alfred International, J. Walter Thompson Amsterdam en TBWA\Neboko ieder twee keer.
Lees verder

KPN heft merken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom op
KPN heeft het voornemen om de dienstverlening van deze merken op termijn verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk.
Lees verder

Met 'Allerhande Kookt' stapt Albert Heijn in bezorging warme maaltijden
Albert Heijn werkt samen met Deliveroo en Thuisbezorgd en bezorgt warme maaltijden binnen 30 minuten, te beginnen in Amsterdam.
Lees verder

Hoe Netflix' PR-machine twee virals in twee weken scoorde
De 'heer en meester van het nieuws' nader beschouwd.
Lees verder

Presentatieduo Dutch Marketing Awards 2019 bekend!
Het Qmusic ochtendshowduo Mattie & Marieke presenteert dit jaar de uitreiking van de vijfde editie van de Dutch Marketing Awards
Lees verder

Marieke van Balen van Pepsico naar Danone zuivel
Marketingveteraan verlaat Pepsico na bijna 11 jaar om head of marketing bij Danone te worden.
Lees verder

ADCN Awards verandert naam in Dutch Creativity Awards
Met een nieuwe naam, een nieuw festival en nieuwe categorieën wil ADCN creatief werk, afkomstig uit verschillende disciplines, samenbrengen.
Lees verder

AD heeft grootste bereik bij de dagbladen, Telegraaf in het weekend
De weekendedities van de (betaalde) print dagbladen hebben allen een hoger bereik dan op werkdagen.
Lees verder

Bloempotkapsel maakt zijn comeback in KFC-campagne
De fastfoodketen volgt een nostalgische trend: het voorziet New Yorkers gratis van een bloempotkapsel.
Lees verder

Air France kilt prijsvechtermerk Joon
De recent opgerichte prijsvechter wordt in zijn geheel ondergebracht bij Air France.
Lees verder

Met de boze burger valt best te communiceren, bel hem eens op
Tussen het tumult in de Oostvaardersplassen laat gedeputeerde Harold Hofstra zien hoe je met inwoners omgaat. Juist als de emoties oplopen.
Lees verder

Massarius sluit aan bij online salesplatform buy-media.nl
Het collectief inkooploket voor de Nederlandse media heeft goed eerste jaar achter de rug en groeit naar negen partners.
Lees verder

Vertrouwen met nieuwe technologie
Waar ons vertrouwen in AI toeneemt, daalt ons vertrouwen in mensen, instituten en bedrijven. Wie moet je en kun je nog vertrouwen?
Lees verder

Victor Knaap is Adformatie Person of the Year 2018
Victor Knaap (MediaMonks), boegbeeld van digitale creativiteit in Nederland, is door vakgenoten gekozen tot Adformatie Person of the Year.
Lees verder

Freek Manche gaat woordvoering en communicatieadvies Koninklijk Huis doen
Manche volgt Herman Quarles van Ufford op als plaatsvervangend directeur-generaal van de Rijksvoorlichtingsdienst.
Lees verder

Consumenten pikken het niet en komen met petitie 'XS4ALL moet blijven'
Al meer dan 8 duizend handtekeningen tegen verdwijnen XS4ALL.
Lees verder

The Lion King leert ons onverwachte lessen over de toekomst van animatie
De film vertelt vooral welke kant het níet moet opgaan, betogen Vincent Lammers (The Ambassadors) en Ania Markham (Post Panic).
Lees verder

Verdeelde reacties op opdoeken Telfort en XS4ALL
Zonde om zulke mooie merken bij het oud vuil neer te zetten, of een logische keuze om portfolio te vereenvoudigen? De eerste reacties.
Lees verder

KPN gooit z'n kinderen met het badwater weg
Als we zo doorgaan heet Ben & Jerry's heet straks Ola en worden de kipstuckjes van de Vegetarische Slager verstopt in een Unox-verpakking.
Lees verder

Tim Geenen (Faktor): 'Als gebruiker denk je dat iedereen alles van jou weet, maar dat is niet zo'
Wayne Parker Kent interviewde in de podcast The Brief Tim Geenen, co-founder en ceo van Faktor.
Lees verder

UvA slaat nogal door in promovideo Communicatiewetenschap
Wil je 's werelds bekendste ondernemer worden of de mondiale opinie beinvloeden? Moet je voor Communication Science kiezen.
Lees verder

Nieuwe campagne van Burger King is helemaal 'YOUR WAY'
SuperRebel.com maakt nieuw tv-commercials Burger King
Lees verder

KPN kilt merken, maar: 'Segmentatie blijft key'
De fans schreeuwen moord en brand (vooral die van XS4ALL), maar hoofd consumenten bij KPN benadrukt: 'Het besluit is definitief.'
Lees verder

Koffiedik Kijken: dit zijn de voorspellingen voor 2019
Donderdag vond de nieuwjaarsbijeenkomst Koffiedik Kijken plaats. Een samenvatting in one-liners.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.