maandag 7 januari 2019

In-app abonnementen onder druk na revolte Netflix en Spotify

In-app abonnementen onder druk na revolte Netflix en Spotify
Netflix, Epic Games en Spotify willen Apple niet meer betalen voor het afsluiten van abonnementen via de App Store. Ze gaan hun abonnementen en registraties via een eigen website afhandelen. De grote vraag is: wie volgt hun voorbeeld?
Lees verder

Mobiele games melkkoe voor Nintendo
Nintendo moet het de laatste jaren meer hebben van mobiele games dan van hardware. Volgens marktanalist Sensor Tower brachten de mobiele games in heel 2018 348 miljoen dollar op.
Lees verder

CES 2019: nieuwe monitoren Samsung
Samsung kondigt op de grote beurs CES 2018, komende week in Las Vegas, drie nieuwe monitoren aan voor werk en gaming. De minimalistische Space Monitor is volgens het bedrijf ideaal voor op kantoor of thuiswerken, terwijl de CRG9 speciaal voor gaming is ontwikkeld. De UR59C 4K UHD curved monitor is weer afgestemd op de wensen en behoeftes van creatieven.
Lees verder

Amazon Europa verlaagt fulfillmenttarieven
Amazon verlaagt de tarieven van FBA, de fulfillmentdiensten die het bedrijf in Europa levert. Hiermee wil het verkopers ertoe verleiden om meer voorraad te stallen in de loodsen van de marktplaats.
Lees verder

Googles Fuchsia ondersteunt Android
De toekomstige Fuchsia systeemsoftware van Google kan Android-apps draaien. Daartoe wordt een Android Runtime ingezet, zo heeft de site 9to5Google ontdekt.
Lees verder

IoT dit jaar naar 745 miljard dollar
Zeker 745 miljard dollar wordt dit jaar uitgegeven aan het Internet of Things. Dat is de schatting van marktanalist IDC. Het gaat om een groei van 15,4 procent ten opzichte van de 646 miljard van vorig jaar. In 2022 wordt reeds de grens van 1 biljoen dollar bereikt.
Lees verder

PepsiCo test snackbots
PepsiCo test bezorgrobots op de campus van de University of the Pacific in het Californische Stockton. Het bedrijf claimt het eerste voedingsbedrijf te zijn met zo'n robot.
Lees verder

Nederlander laat steeds vaker eten thuis bezorgen
De Nederlandse consument liet in 2018 steeds vaker eten thuisbezorgen door supermarkten, maaltijddiensten en verkopers van receptenboxen. Dat blijkt uit cijfers die het FoodService Instituut (FSIN) vanochtend bekendmaakte op de Horecava.
Lees verder

Webwinkel Galeria Inno gaat dicht
De webwinkel van Galeria Inno gaat eind deze maand dicht. Dat mailde de Belgische kledingwinkelketen een dezer dagen naar haar klanten.
Lees verder