vrijdag 30 november 2018

'Er is nog geen online titel die een krant benadert, daar ligt de uitdaging'

'Er is nog geen online titel die een krant benadert, daar ligt de uitdaging'
Podcast Connect #015 met contentstrateeg Gonnie Spijkstra .
Lees verder

Het Nationale Ballet duikt bovenop millennials en organiseert datingshow
De organisatie gaat vrijgezellen helpen bij het vinden van hun droomprins of -prinses. 'We willen daten in een nieuw jasje steken.'
Lees verder

We® Party Wear krijgt tweede leven bij het Leger des Heils
De WE x ReShare party items zijn vanaf 1 december verkrijgbaar bij alle ReShare Stores van het Leger des Heils.
Lees verder

Omzet door het dak bij Black Friday
Hoewel Black Friday alleen op vrijdag valt, kiezen veel winkels ervoor aanbiedingen over meerdere dagen te spreiden.
Lees verder

Ruud Frambach wint de 'PIM Marketing Literatuur Prijs 2018'
Is marketing misleiding en geldverspilling? Dat is de essentiële vraag die Ruud Frambach dapper stelt in zijn boek 'Doet marketing ertoe?'
Lees verder

YIM-bestuur breidt uit
Er komen vier nieuwe bestuursleden bij om 'de organisatie stapsgewijs te kunnen herpositioneren'.
Lees verder

YoastCon 2019: de SEO en online marketing conferentie van het jaar!
Dé SEO en online marketing conferentie van Yoast is terug!
Lees verder

Radio en tv worden meest vertrouwd, Facebook heeft vertrouwensprobleem
Er is voor het eerst sinds 2010 een duidelijk verband tussen vertrouwen en het afnemend gebruik van Facebook.
Lees verder

Betekenis is geen troelala, maar winnende strategie
Ronald Pont noemt 'purpose' in zijn opiniestuk een onnozele term en haalt daarbij Adam Smith aan. Maar de context is nu radicaal anders.
Lees verder

John West als een vis in het water op de winkelvloer
Succesvolle activatie John West op de winkelvloer door SuperRebel.com en Young Perfect
Lees verder

Lidl-post met elektrische kinderauto krijgt hartverwarmende wending
Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Lees verder

BMW Group Nederland naar Dentsu Aegis Network en Merkle
DAN wordt verantwoordelijk voor alle nationale online en offline media-activiteiten van de merken BMW en Mini.
Lees verder

Waarom gaat Nederland plat voor het Black Friday prijsgeweld?
Mensen zijn niet altijd op zoek naar de allerlaagste prijs. Maar ze willen wel altijd het gevoel hebben dat ze niet teveel betalen.
Lees verder

Timberland deelt behind the scenes-beelden van productieproces
Een zolenexperiment, materialen in allerlei kleuren en tig verschillende pasvormen; Timberland laat het zien op Instagram.
Lees verder

'Blockchain kan huidige vormen van advertentiefraude een stuk lastiger maken'
Zeven vragen aan Marloes Pomp, programmaleider Blockchain bij de Nederlandse overheid.
Lees verder

LVB en Proof pakken prijs bij 2018 International Content Marketing Awards
Nederland doet (een klein beetje) mee in het internationale contentprijzengeweld.
Lees verder

Charissa Smits nieuwe directeur Clipit, Rinske Willemsen start Skyne Nederland
Directiewissel bij bureau voor mediamonitoring.
Lees verder

Gamma bedenkt oplossing voor probleem niet gezien willen worden met kerstboom met Sint
Kerstboom-schamers kunnen de boom meenemen in een discrete verpakking: een kartonnen doos.
Lees verder

Accenture Interactive zet in op creativiteit en trekt reclamemensen aan
Gijs de Bruijn (MD Selmore) en ex-Ogilvy creative directors Martijn van Marle en Peter van Rij gaan aan de slag bij Accenture Interactive.
Lees verder

BBC komt maar niet van vindingrijke campaigner tegen Brexit af
Antibrexit-demonstrant is maar niet uit beeld te krijgen.
Lees verder

Paul Polman verlaat Unilever, Alan Jope volgt hem op
Topman stond tien jaar aan het roer van het fmcg-concern, vooral laatste jaar was onstuimig.
Lees verder

Producent Redbad eist twee ton van YouTube
Klaas de Jong: 'YouTube heeft van het illegaal verspreiden van content een verdienmodel gemaakt.'
Lees verder

Uitdaging voor adverteerders in 2019: combineer data en techniek met creativiteit
Walter Kraus (bol.com) legt uit waarom hij vindt dat creatie echt op de agenda moet om relevantie te bereiken.
Lees verder

Ahold Delhaize voor media naar Dentsu Aegis Network
Er was sinds de zomer een mediapitch voor de Nederlandse markt en de merken Albert Heijn, Bol.com, Etos en Gall & Gall.
Lees verder

Met behulp van geo-analyse naar hotspots
Door Remco Weijers, Oxyma - a Merkle company
Lees verder

Hoe prikkel je het onbewuste brein van je lezer?
95% van ons gedrag is onbewust. Maar hoe beïnvloed je dit gedrag om jouw marketingdoelen te bereiken?
Lees verder

Vertrekkende Paul Polman 'doet zichzelf tekort' met opmerkelijk AD-interview
Communicatiedeskundigen over het veelbesproken vraaggesprek met de topman van Unilever.
Lees verder

GfK vormt alliantie met het Duitse Trax om retailers beter te bedienen
De samenwerkende partijen beloven retailers verbetering van hun instore prestaties.
Lees verder

Facebook lanceert Watch Party en WhatsApp-oplichters actief
Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!
Lees verder

Zwitser Fabrice Favero leidt Nestlé Nederland
Zijn Duitse voorganger, Marc-Aurel Boersch, had aanvankelijk moeite met de Nederlandse directheid en nuchterheid.
Lees verder

Campagne Bodyform (de Engelse Libresse) moet vrouwen tevreden met hun vulva maken
In Groot-Brittannië gaan steeds meer meisje naar de plastisch chirurg voor hun vulva. Bodyform wil deze trend stoppen.
Lees verder

Albert Heijn volgt principes Tony's Chocolonely voor inkoop cacao
De supermarktketen sluit zich als eerste aan bij Tony's Open Chain platform.
Lees verder

World Press Photo krijgt award van International Public Relations Association
Foto-organisatie ontvangt prijs voor 'outstanding contribution to better world understanding'.
Lees verder

'Meest logische scenario: T-Mobile en Tele2 beide handhaven'
De kogel is door de kerk, T-Mobile en Tele2 mogen fuseren. Wat straks te doen met de merken?
Lees verder

Wesley en de womanizer
Van gesmoes op het schoolplein tot een veelbesproken spreekbeurt
Lees verder

Freshback Media B.V. opent een nieuwe vestiging in Amstelveen!
Freshback Media B.V. is inmiddels een bekend en gerenommeerd reclamebureau.
Lees verder

Sebastiaan van Rijnsoever nieuwe Managing Director Sublime
Hij is hiermee de opvolger van Stefan Wayper op die op zijn beurt de radiozender zal verlaten.
Lees verder

De chocoladefabriek met achtbaan van Tony's Chocolonely gaat er komen
In Pakhuis De Vrede, op de grens Zaanstad–Amsterdam. Jaarlijks 500.000 bezoekers verwacht.
Lees verder

Communicatieprofessionals moeten big data gaan inzetten, maar missen vaardigheden
Onderzoek UvA laat kloof zien tussen wat vak vraagt en professionals kunnen bieden.
Lees verder

Arthur Hoogendijk leidt Media Buying Systems
Hij begint per 1 december.
Lees verder

Commercial van Apple verbindt Elvis-imitators over de wereld met elkaar
Tegenwoordig kun je via FaceTime met 32 mensen in groepsgesprek. Apple laat dit met een optreden zien.
Lees verder

Nieuw: Traineeship Digital Marketing Expert
Het traineeship van Beeckestijn Business School leidt high potententials binnen 18 maanden op tot de nieuwe generatie digital marketeers.
Lees verder

Deze 35 Nederlandse inzendingen zijn genomineerd bij Eurobest 2018
De meeste nominaties kreeg KPN met zijn Safelock, 7 keer in totaal. Als bureau doet Wieden+Kennedy Amsterdam het goed met in 10 nominaties.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.