vrijdag 26 oktober 2018

Tijd voor de Corporate Creative Director?

Tijd voor de Corporate Creative Director?
Waarom bestaat er nog niet iets als een Corporate Creative Director, terwijl creativiteit steeds meer een corporatie kerncompetentie wordt?
Lees verder

Meepraten tijdens de Talpa Network Inside talkshow?
Wilfred Genee leidt als tafelheer een interactief gesprek over vertrouwen in content.
Lees verder

Facebook, Snapchat en Adobe vergroten hun augmented reality power
Alles Augmented #6 ūüĒ•Tweewekelijks het laatste augmented reality nieuws. Deze week o.a. grote AR-spelers en een holografisch persbericht.
Lees verder

Bols neemt packaging design op de schop
Nieuw: grove treksporen in de aardewerken kruiken moeten voor een authentieke en robuuste uitstraling zorgen.
Lees verder

Bols gooit packaging design op de schop
Nieuw: grove treksporen in de aardewerken kruiken moeten voor een authentieke en robuuste uitstraling zorgen.
Lees verder

Susan Duinhoven: 'Omzetgroei Sanoma Nederland door stabiele abonnementen, NU.nl en Scoopy'
CEO Susan Duinhoven geeft een toelichting op de goede kwartaalcijfers.
Lees verder

Bots zijn hot. Maar moet elk merk een bot willen?
Bot Talk #1, hilarische gesprekken met chat bots.
Lees verder

Hoe zet je een SEO strategie op?
Volg de training SEO bij Beeckestijn Business School op 1 november en leer je hoe je een SEO strategie succesvol opzet & implementeert!
Lees verder

Unilever werkt samen met Veolia om plastic afvalberg te verminderen
De samenwerking met het Frans nuts- en vervoersbedrijf moet leiden tot een vermindering van de plastic afvalberg.
Lees verder

De sustainable schaapskleren van het bedrijfsleven
Hoe geloofwaardig is het als Coca-Cola beweert verantwoordelijkheid te nemen voor maatschappelijke thema's?
Lees verder

Leven zonder telefoon beter? Deze commercial bewijst het tegendeel
Tinder redt hongerige neanderthalers, Instagram behoedt Eva voor de giftige appel en LinkedIn redt Rome.
Lees verder

Mobile Strategy wordt TBWA\Mobile: een mobiele marketing hub
Het bureau investeert in opkomende mobiele technologie√ęn.
Lees verder

Ronald Voorn meets Mark Ritson: voorbij de 'f*ckings' en 'b*llshits'
Twee mannen, hongerig naar marketingkennis, tegenover elkaar. Dit is het gesprek dat zij voerden.
Lees verder

Oproep van autistische jongen aan Lidl krijgt hartverwarmend vervolg
Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Lees verder

5 communicatieadviezen om van medewerkers waardevolle ambassadeurs te maken
Veel organisaties willen hun medewerkers inzetten als 'ambassadeur', weinige lukt het echt. 5 adviezen voor interne communicatie.
Lees verder

De Persgroep neemt Independer over van Achmea
'De missie en visie van Independer passen naadloos binnen de filosofie en merken van de Persgroep.'
Lees verder

Nudging als gedragsbe√Įnvloedingstechniek. Is die tijd voorbij?
Nudging is nog steeds √©√©n van de meest populaire technieken om gedrag te be√Įnvloeden. Maar is het ook de meest geschikte techniek?
Lees verder

Is voice de hype al voorbij?
In dit eerste artikel van onze serie over voice interfaces leggen we de basics uit. Zijn we al klaar voor voice of is het nog te vroeg?
Lees verder

E-commerce-innovatie: Greetz komt met gepersonaliseerd cadeaupapier
De cadeauartikelensite stelt consumenten in staat hun presentje persoonlijker te maken door naam of foto te plaatsen op het cadeaupapier.
Lees verder

Adverteerders spenderen een miljoen meer aan radioreclame
Adverteerders hebben in het derde kwartaal van dit jaar 3,2 procent meer uitgegeven aan radioreclame dan vorig jaar.
Lees verder

Dit zijn de 5 griezeligste Halloween-campagnes
In deze commercials dwalen de spoken, clowns en mummies door de straten. Dit is ons overzicht met video's van voorgaande jaren.
Lees verder

Wie kun je nog vertrouwen?
Is het nakomen van afspraken nog wel van deze tijd? Het leek er de afgelopen weken op alsof ons woord steeds minder waard wordt.
Lees verder

Influencers staan voor én achter de camera bij s. Oliver's commercial
De vijfdelige serie laat zien hoe influencers het creatieve proces op zich nemen.
Lees verder

Harry Dekker (Unilever) over de merites van media anno 2018-2019
Binnenkort publiceert Adformatie de Grote Marketing Enquête. Dé mediaman van de Lage Landen reflecteert nu alvast op de media-uitkomsten.
Lees verder

Dharavi, het luxemerk uit de sloppen van Mumbai
Dharavi, het luxe sloppen merk uit Mumbai in India bewijst dat The Right to Brand er voor iedereen is. Van No Logo naar Pro Logo.
Lees verder

PR-campagne Kaan's Stream Store van ABN Amro wint Global Sabre Award
Samenwerking met Newslab krijgt erkenning met 13e plaats van beste campagnes ter wereld, bij meer dan 5000 inzendingen.
Lees verder

'Our industry is not really aware of the many pitfalls of stereotyping'
Epica's Creative Circle will be about brands and political correctness. What will opinion makers, like Antoinette Hoes bring to the table?
Lees verder

Buitenlandse webshops in trek bij Nederlandse consument
Nederlandse e-commercebedrijven zien omzet in toenemende mate naar buitenland verdwijnen.
Lees verder

YouTube investeert in educatie en Facebook zingt het hoogste lied
Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!
Lees verder

We hebben meer bloemen nodig !
En ode aan bloemen, een oproep om alles uit het leven te halen. Een campagne van Bloemenbureau Holland & 180 Kingsday.
Lees verder

Peter de Mönnink nieuwe ceo Talpa Network
Hij volgt Pim Schmitz op.
Lees verder

Marjolijn Niggebrugge (Nestlé) over harder slaan op de purpose-trommel
Binnenkort publiceert Adformatie de Grote Marketing Enquête. De CCO van Nestlé reflecteert nu alvast op de uitkomsten betreft purpose.
Lees verder

easyJet kondigt sponsoring schaatsploeg Jillert Anema aan met campagne
Het gaat om de eerste grootschalige sponsoring van de airline.
Lees verder

Weinig kans voor designbureau Kordaat bij gesputter tegen Kordaat bier van Lidl
Het Leidse bureau kan een kort geding maar beter achterwege laten.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.