zaterdag 4 augustus 2018

300 miljoen gebruikers en een eerste CMO voor Duolingo

300 miljoen gebruikers en een eerste CMO voor Duolingo
Duolingo, de app waarmee men op speelse wijze een buitenlandse taal kan leren, heeft inmiddels 300 miljoen gebruikers. Een jaar geleden waren dat er nog 100 miljoen minder.
Lees verder

India telt 2021 300 miljoen mobiele gamers
India behoort tot de top 5-gamelanden gemeten naar het aantal mobiele downloads. De omzet bedraagt omgerekend 890 miljoen dollar, volgens de Minister van Staat voor Elektronica en IT, maar zou in 2020 de grens van 1 miljard kunnen bereiken. Ter vergelijking: de wereldmarkt voor games is zo'n 108 miljard dollar.
Lees verder

WPP MediaCom blijft media-inkoopbureau voor Shell
WPP MediaCom blijft het mediainkoopbureau voor Koninklijke Shell. Dat bedrijf spendeert jaarlijks 200 miljoen dollar aan advertenties.
Lees verder

FNV wil hitteplan bij PostNL
Vakbond FNV heeft PostNL een dringende oproep gedaan om alsnog per direct maatregelen te nemen tegen de extreme werkomstandigheden bij het bedrijf.
Lees verder

Patentruzie IBM leidt tot megaverlies Groupon
Groupon heeft de schikking die het heeft moeten treffen met IBM vanwege octrooibreuk van minstens 75 miljoen dollar al gelijk verwerkt in zijn kwartaalcijfers. Het verlies van 5,4 miljoen dollar vorig jaar is daardoor gestegen naar 92 miljoen.
Lees verder

Doek valt voor online juwelier House of Eléonore
In juni nog sprak hij op Emerce eFashion, maar nu is voor Bernd Damme het avontuur voorbij. Online juwelier House of Eléonore is gestopt. 'Onze 'pockets' waren niet diep genoeg,' zegt Damme tegen Quote.
Lees verder

Takeaway kon overname 10bis niet zelf financieren
Takeaway heeft de overname van het vanuit Tel Aviv opererende 10bis - de grootste aankoop van het bedrijf tot nu toe - niet uit eigen kasmiddelen kunnen financieren.
Lees verder

Infographic: de kracht van Instagram Stories
Instagram is allang niet meer de app voor tieners. Vooral met Instagram Stories kunnen merken een groot publiek aantrekken. 33 procent van de virtuele verhalen komen van bedrijven. En twintig procent resulteert in directe berichten. De beste tijd om Stories te publiceren is van maandag tot donderdag in de vooravond. Headway Capital zette de tips op een rij.
Lees verder

Martijn de Kuijper (Revue): 'We doen niet aan reclame'
Revue kruist nieuwsbrieven met blogs en verstuurt maandelijks inmiddels ruim tien miljoen mails. Met een nieuwe betaaloptie en mede geholpen door de informatie-overload via social media, stelt oprichter Martijn de Kuijper.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.