donderdag 12 juli 2018

Sprout: Waarom een open kantoor rampzalig is voor de samenwerking in je bedrijf

Waarom een open kantoor rampzalig is voor de samenwerking in je bedrijf
Medewerkers in open kantoren voeren 70 procent minder fysieke gesprekken met elkaar, blijkt uit nieuw onderzoek. Een deel van die communicatie wordt vervangen door e-mail en Slack, wat slecht kan zijn voor de productiviteit en de kwaliteit van werk.
Lees verder

Deze startup maakt inwerken schaalbaar met een chatbot
Voor zijn onboarding-app voor nieuwe medewerkers sleepte Startup van de Week Talmundo onder meer ABN Amro, Lidl Nederland en Deloitte binnen. Met behulp van een chatbot willen de oprichters dit jaar zowel de omzet als het aantal klanten verdrievoudigen.
Lees verder

Hardware-helden: 9 vragen aan Richard de Jong, medeoprichter van 'volumeknop' voor je oren Knops
In een nieuwe rubriek delen Nederlandse ondernemers hun ervaring met het in de markt zetten van een fysiek product. In deze aflevering: na een succesvolle Kickstarter-campagne belandt Knops, een analoge 'volumeknop' voor je oor, in de productiefase.
Lees verder

Scoupy-oprichter stapt in Klippa; gratis oplaadnetwerk voor elektrische sloepen
Ondernemersnieuws: oprichter Scoupy stapt in Groningse Klippa, Google Brain nu ook in Mokum en gratis oplaadnetwerk voor elektrische sloepen in Amsterdam.
Lees verder

3 tips waarmee je als leider anderen beter maakt
Goede leiders maken anderen beter. Joël Aerts geeft drie tips, als laatste video in een reeks van 10 afleveringen. 'De enige top-downstrategie die echt werkt is voorbeeldgedrag.'
Lees verder

Dit is het verschil tussen websites en webapplicaties
Websites en webapplicaties verschillen op een paar cruciale punten van elkaar. Sprout-expert John Sportel legt de twee soorten naast elkaar, zodat je de vorm kiest die het beste past bij je doelen.
Lees verder

Nieuwe medewerker? Deze 5 contractvormen moet je kennen
Hoera! Je hebt nieuw talent gevonden om jouw bedrijf te versterken, maar welke contact ga je de kandidaat aanbieden? Welke contractsvorm levert het minste bedrijfsrisico, maar houd je medewerker tevreden? Deze vijf contractsvormen kan je in overweging nemen.
Lees verder

Doe iets met kritiek op je product: 'Die klant is nu één van onze ambassadeurs'
Je klanten hebben sowieso recht op een deugdelijk product. Maar wil je nog een stap verder gaan? Luister dan goed naar de feedback die ze geven en voer zo gaandeweg steeds meer verbeteringen door. 'We hebben klanten gevraagd ons mee te helpen het product verder te verbeteren.'
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.