vrijdag 13 juli 2018

Specsavers introduceert ringtone voor slechthorenden

 
Specsavers introduceert ringtone voor slechthorenden
Het missen van een oproep is voor slechthorenden dagelijkse kost. Specsavers komt met oplossing.
Lees verder

NPO kiest XXS en Brand New Telly voor communicatie na aanbesteding
De publieke omroep had drie kavels te verdelen.
Lees verder

Van Made in China naar Create in China
In China verschuift de focus van productie naar branding. Wel iets om rekening mee te houden.
Lees verder

Herbert Seevinck (Mijksenaar) is de nieuwe voorzitter BNO
Hij gaat zich vooral richten op het werven van nieuwe leden, het communicatiebeleid en verdere internationalisering.
Lees verder

Verkoop elektrische auto's verdubbeld eerste halfjaar
Elektrische auto's waren met 524 miljoen euro goed voor meer dan 6 procent van de markt.
Lees verder

Mogelijk Europese miljardenboete voor Google-moeder vanwege misbruik dominantie Android
'Google dwingt telefoonfabrikanten om Google-apps te installeren als ze Android met hun telefoons meeleveren.'
Lees verder

Conimex: 'Gast, ik ben aan de andere kant van de fucking wereld'
Het Unilevermerk huurde de Youtube-jongens van StukTV in. Wat moet alle 'f*cking's' Conimex opleveren?
Lees verder

Bol.com kiest Dept als nieuwe lead agency, Etcetera maakt afscheidsvideo
Bol.com vertrekt na twaalf jaar bij Etcetera.
Lees verder

Adfraude in Nederland. Hoe erg is het werkelijk?
Adfraude #2. List en bedrog in digital advertising.
Lees verder

Zo worden we allemaal een beetje Donald Trump
In het tijdperk van Tinder, kunnen we per moment besluiten met wie we in zee gaan.
Lees verder

Purpose puristen plaag
Purpose puristen die beginners als strenge schoolmeester met de lange lat op de vingers tikken, moeten zich schamen, zegt Dick van der Lecq.
Lees verder

Bioscoop-brand CineMec verdwijnt
3,5 jaar na de overname worden CineMec Ede, Utrecht en Nijmegen veranderd in Pathé.
Lees verder

SCHAAL+ kiest OrangeValley als nieuwe kennispartner voor digital advertising
SCHAAL+ en OrangeValley tekenen samenwerkingsovereenkomst, wat betekent dat OrangeValley de masterclasses verzorgt voor digital advertising.
Lees verder

Dit is waarom Sorrell in zee gaat met MediaMonks
Sorrell bouwt met MediaMonks aan 'het platform van de toekomst' en heeft daarbij goed geluisterd naar de wensen van CMO's.
Lees verder

Met Dremel kun je meer dan je denkt.
Dremel (onderdeel Bosch) inspireert. Dat laten we zien met een serie korte videos.
Lees verder

About You kiest voor Dutch Independents Network
Bureaupartner Media Reverse gaat strategie en buying doen.
Lees verder

Ed Stibbe en marketing consultancy Epiphany RBC starten 'Brand Preference Center'
Stibbe en Epiphany zeggen zich te specialiseren in het vergroten van merkvoorkeur.
Lees verder

Laat je niet gek maken door de neuromarketing-fundamentalisten
Hersenonderzoek kan zeker nuttig zijn, maar blijf vooral nieuwsgierig naar de mens 'voorbij de data'.
Lees verder

Ikea richt zich met 'Claim je kamer' voor het eerst specifiek op jongere doelgroep
Tieners hebben volgens Ikea behoefte aan 'personal space'. Het winkelhuis haakt hierop in door jongeren zelf hun kamer te laten ontwerpen.
Lees verder

MYbusinessmedia verkoopt modevakbladen aan Afdeling M
Afdeling M. is een nieuwe uitgeverij.
Lees verder

Fotostrips zorgen voor betere communicatie tussen patiënt en dokter
Promotieonderzoek van Ruth Koops van 't Jagt laat zien dat verbeelding werkt en tot betere gesprekken in spreekkamer leidt
Lees verder

PostNL's webcare is niet het braafste jongetje van de klas
Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Lees verder

Moeilijk te matchen?!
Hayo Diepeveen, interim Research & Insights bij Mediaxplain*, geeft zijn visie op het 'nieuwe goud' binnen media, ook wel bekend als data.
Lees verder

6 tips voor succesvol online adverteren
Een advertentie moet meteen de aandacht grijpen, anders schiet het zijn doel voorbij. Lees hoe jij jouw boodschap effectief overbrengt.
Lees verder

Adfraude, hoe maak je het zichtbaar en wat kun je er tegen doen?
Adfraude #3. List en bedrog in digital advertising.
Lees verder

Schone kleding als een service. Hoe Henkel innoveert in de wereld van waspoeder
Henkel investeert samen met PostNL in on demand was- en stomerijdienst dobbi. Innovatiebaas Thomas Schuffenhauer legt uit waarom.
Lees verder

Accell Group lijft bakfietsmerk Babboe nu volledig in
Accell had al een minderheidsbelang van 35 procent en neemt nu de rest van Velosophy, het moederbedrijf van Babboe, over.
Lees verder

Temptation Island lapt alle PR-regels aan zijn laars, en het werkt
Lieneke de Jongh van LEWIS neemt haar guilty pleasure onder de loep en vindt vijf overtredingen van het vak.
Lees verder

Zo wil Wessanen, de David onder de FMCG'ers, groeien
Voor een bio-FMCG'er is Wessanen een reus, maar in vergelijking met de Unilevers een kleintje. Hoe belangrijk is schaal?
Lees verder

Ron Schneider verlaat NS en wordt marketing lead bij Eneco
Krijgt brede rol bij energiebedrijf, stuurt 6 marketingteams aan.
Lees verder

Apple vergelijkt het onthouden van je wachtwoord met een kennisquiz
Het onthouden van wachtwoorden voelt als tasten in het duister. Op dit gevoel haakt Apple in met nieuwe commercial.
Lees verder

Hema in beroep tegen Levi's om imitatie-zakstiksels
Hema is het oneens met het oordeel en de argumentatie van de rechtbank én het merkschadebedrag van 4,5 miljoen euro.
Lees verder

Gebruik foto Cruijff toegestaan, ook zonder toestemming van Cruijff
Dit artikel gaat over het gebruik van een portret in een boek, maar gaat ook op voor alle andere wijze van (media)gebruik van een portret.
Lees verder

Michiel Dieperink naar Talpa Global
Dieperink komt van Fuse dat afgelopen maart door Omnicom Media Group werd gestaakt.
Lees verder

Femke Halsema begint glansrijk met een interview vol humor en zelfreflectie
Wat we kunnen leren van een burgemeester die haar huiswerk heeft gedaan? Bart Visser van Smart&Able geeft 7 lessen.
Lees verder

Deze adverteerders kozen de afgelopen week een nieuw bureau
Dept, Mediaxplain, BeyenMeyer, Ride en Monty hebben recent een pitch gewonnen.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.