vrijdag 18 mei 2018

Maakt de GDPR marktonderzoek onmogelijk?

 
Maakt de GDPR marktonderzoek onmogelijk?
In deze blog legt de Privacy Officer van Blauw Research Ivo Langbroek uit wat de gevolgen zijn van de GDPR voor marktonderzoek
Lees verder

Voor ieder supermarktconcept een andere verpakking
In de supermarkt maken we dagelijks talloze (on)bewuste keuzes. Een verpakking kan daar handig op inspelen. Maar alleen als je weet hoe!
Lees verder

Total Identity en KoeweidenPostma gaan samen verder als Total Design
​​​​​​​Het nieuwe bureau legt de nadruk op design als totaalbenadering.
Lees verder

Cilesta van Doorn naar Virgin Mobile UK: 'Het dromen stopt nooit'
Cilesta van Doorn verlaat Tele2 om haar geluk te beproeven als marketingbaas bij Virgin Mobile in Engeland.
Lees verder

Bedrijfsleven heeft nog de handen vol aan nieuwe privacy wetgeving
Een week voordat de Europese privacywetgeving gehandhaafd gaat worden, is nog lang niet iedereen klaar met de voorbereidingen.
Lees verder

Songfestival bereikt bijna 6,4 miljoen unieke lineaire kijkers
Hoe ziet het kijkgedrag tijdens het Songfestival eruit in vergelijking met voorgaande jaren?
Lees verder

Leaseplan begint internationale campagne voor autoverkoop
CarNext.com moet een merk worden waar mensen vertrouwen in hebben.
Lees verder

"Als het om mensen gaat, moet je bij Mensch zijn"
Mensch werkt voor organisaties die vinden dat mensen hun grootste bezit zijn
Lees verder

Column: Spiekbriefjes zijn voor angsthazen
Mark Zuckerbergs 'sorry' voor het Cambridge Analytica-schandaal is ingestudeerde empathie.
Lees verder

Rijksmuseum overladen met kritiek na samenwerking met deze influencer
Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Lees verder

Het einde van de Spullenkar?
Waren we ooit nog de meesters van de behoeften, we zijn nu de meesters van de middelen geworden, zegt Gert Koot.
Lees verder

Today is Canday neemt online marketingbureau WeLikeMilk over
'Marketing is tegenwoordig meer experience dan communicatie.'
Lees verder

SpotX bundelt krachten met smartclip op de Nederlandse markt
Het videoadvertentieplatforms kondigt ook de start van een consultancytak aan.
Lees verder

Koop nu de laatste kaarten voor de SAN Accenten
SAN maakt je deelgenoot van een spetterend feest rond de marcom jaarprijzen die er toe doen
Lees verder

Eerste documentaire van TheBoardRoom biedt een andere kijk op de voetbalwereld
Maandag ging in Tuschinski in Amsterdam Phenoms Belgium/Netherlands, de eerste documentaire van productiebureau TheBoardRoom, in première.
Lees verder

Vriendschap blijft hoofdthema in filmische tv-spot voor Amstel Rusland
In de Nederlandse tv-reclame stapte het merk juist af van dit thema.
Lees verder

'TMG wil GeenStijl toch verkopen'
Telegraaf Media Groep (onderdeel van Mediahuis) zet GeenStijl in de etalage, maar wil de andere titels van NewsMedia (ook Dumpert) behouden.
Lees verder

RTL Nederland haalt meer omzet uit tv-reclame in eerste kwartaal
De kwartaalomzet van moederbedrijf RTL Group steeg met 0,8 procent tot iets meer dan 1,4 miljard euro.
Lees verder

Gespierde slogan moet op de balans
Wat is er mis met de pay-off die iets duidelijk maakt over een product of dienst, vraagt Dick van der Lecq zich af.
Lees verder

"Als het om mensen gaat moet je bij Mensch zijn"
Mensch ziet mensen als mensen -- niet als consument of fte.
Lees verder

Daan Jansen (De Monitor) wordt woordvoerder bij Onderwijsinspectie
Hij verlaat KRO-NCRV-programma met Teun van de Keuken, gaat per 1 augustus aan de slag.
Lees verder

Waarom Nederlandse tv-zenders dringend een gezamenlijke content strategie nodig hebben
Scoren op bereik betekent vooral: je best doen voor een grijs publiek
Lees verder

Zeepjeszaak Lush biedt consument beste klantervaring
KPMG maakt winnaars bekend van Customer Experience Excellence onderzoek.
Lees verder

Pieken op het juiste moment
De peak-end rule leert ons hoe we van een gemiddelde naar een fantastische klantervaring kunnen gaan. Hoe pas je hem toe?
Lees verder

Douwe Egberts laat klokken luiden voor 265-jarig jubileum
Kerkklokken in heel Nederland spelen de bekende D.E tune.
Lees verder

Meindert Jan Krijnsen verlaat MWG
De directeur vertrekt na elf jaar.
Lees verder

Dit zijn alle AMMA 2018 winnaars
McDonald's is merk van het jaar.
Lees verder

Dit is waarom sommige Orangina-blikjes kunnen praten
Het frisdrankbedrijf houdt een marketingcampagne om te zorgen dat mensen gaan schudden.
Lees verder

Profiteer van het enorme bereik dat een WK Voetbal biedt
Er komt weer een fantastische sportzomer aan, met natuurlijk het WK Voetbal als grootste en meest meeslepende event van het jaar.
Lees verder

Merkinbreuk op Levi's kost Hema 4,5 miljoen euro
'Zoveel mogelijk laten lijken op' is niet altijd zonder risico. Dat ondervond Hema deze week bij de Brusselse rechter.
Lees verder

Case: Hoe Chupa Chups branding en e-commerce combineert
Met de nieuwe positionering Forever Fun lanceert lollymerk Chupa Chups ook een nieuwe branded site.
Lees verder

Wie wordt de Kodak in jouw branche?
De lifespan van bedrijven in S&P 500 zakt weg van 65 naar 15 jaar. Lees meer over het Horizon 1 dilemma.
Lees verder

ABN Amro zet in op advies via videogesprek: 'Beeldbankieren'
De bank zegt dat de vraag naar gesprekken met adviseurs via video groeit.
Lees verder

Hoe een lezing over transparantie bij UMC Utrecht uitmondde in een mediarel
Interview met Eric Trinthamer, het hoofd Communicatie die Zembla-journalist Ton van der Ham liet verwijderen.
Lees verder

Fietsenmaker Nick speelt hoofdrol in wervingscampagne Swapfiets
Door de groei van het bedrijf is ook nieuw personeel nodig.
Lees verder

NS stuurt 10 roodharige Harry's als pr-stunt naar Londen
Treinvervoerder haakt met blind date in op het huwelijk van Prince Harry en Meghan Markle.
Lees verder

De weg naar mobiele ROI
Mobile groeit het hardst binnen het media-ecosysteem. Wat kun je doen om het rendement op mobiel te vergroten?
Lees verder

'John de Mol haalt rechten Champions League binnen'
De onderhandelingen zijn bijna afgerond.
Lees verder

Dentsu Aegis Network wint 2 AMMA's met Microsoft en Tele2
Tijdens de AMMA award night op 17 mei, vielen de bureaus van Dentsu Aegis Network twee keer in de prijzen.
Lees verder

Erasmus-studenten winnen wereldwijde marketingcompetitie van L'Oréal
Drie studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam wonnen donderdag 17 mei de internationale finale van Brandstorm in Parijs.
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.