dinsdag 22 mei 2018

Duurzaam ondernemen: Bol.com wil consument helpen makkelijker ‘duurzaam aanbod’ te selecteren

Bol.com wil consument helpen makkelijker 'duurzaam aanbod' te selecteren
De vraag naar duurzame artikelen neemt toe, stelt Bol.com vast. Alleen is het niet evident om op grote schaal het aanbod het juiste label mee te geven. Bol.com roept op dit proces te digitaliseren. Consumenten kiezen steeds vaker bewust voor duurzaamheid, zegt Bol.com, de grootste onlineverkoper in...
Lees verder

Nestlé wil uiterlijk in 2025 haar verpakkingen voor 100% recyclen of hergebruiken
Nestlé heeft onlangs bekendgemaakt dat het haar ambitie is om al haar verpakkingen uiterlijk in 2025 geschikt te maken voor recycling of hergebruik. In haar visie mag geen enkele verpakking, inclusief plastic, meer eindigen op de afvalhoop of als vuilnis. Nestlé is overtuigd van de dringende...
Lees verder

Unilever's Sustainable Living Plan continues to fuel growth
Unilever reveals that its most sustainable brands grew 46% faster than the rest of the business and delivered 70% of its turnover growth. 40,000+ employees have their say on the future of Unilever as the company looks beyond its current sustainability targets. Unilever has today revealed its fourth...
Lees verder

IKEA Breda opent Sustainability Shop
IKEA Breda opende deze week de Sustainability Shop. In deze ruimte ontdekken bezoekers de duurzame verhalen achter IKEA en de producten – van de NORDRANA opbergsets die in Vietnam met de hand worden gemaakt in gecertificeerde centra tot de TOMAT plantenspuit gemaakt van gerecyclede plastic...
Lees verder

Duurzaam cosmeticamerk Lush uitgeroepen tot nummer één in klantervaring in Nederland
De klantervaring van het diervriendelijke en duurzamecosmeticabedrijf Lush wordt door Nederlandse consumenten het best gewaardeerd. Dat blijkt uit de Customer Experience Excellence Analysis 2018 van KPMG, waarbij tweehonderd verschillende bedrijven in tien sectoren zijn bekeken. Lush slaagt er...
Lees verder

Philips maakt haar Environmental Profit & Loss bekend, berekend door EcoChain
Philips wil technologische innovatie inzetten als hefboom om de wereld gezonder en duurzamer te maken. Om haar ambitieuze doelstellingen te realiseren heeft Philips in 2016 een programma gelanceerd om te sturen op de verduurzaming van al haar bedrijfsactiviteiten en haar gehele waardeketen. Een van...
Lees verder

Better Places eerste Nederlandse reisorganisatie met internationaal B Corp-certificaat
Als eerste Nederlandse reisorganisatie ontving Better Places deze maand het B Corp-certificaat. Met dit keurmerk sluit Better Places zich aan bij de internationale beweging van duurzame bedrijven. Better Places laat zien dat succesvol ondernemen en een positieve bijdrage leveren aan de wereld prima...
Lees verder

IOndernemer.nl brengt relevant nieuws voor ondernemers met kansen, aanbestedingen, data Open Coffees en andere bijeenkomsten van onder meer ZZP & MKB & RVO Nederland, PZO, KVK, Douane, Belastingdienst, en het ministerie van Economische Zaken.